Článek
Peugeot 5008 je ve své stávající druhé generaci na trhu již od roku 2017, takže není překvapením, že se v automobilce již delší dobu aktivně pracuje na jeho nástupci. Automobilka Peugeot navíc již začátkem roku potvrdila, že nová generace dorazí i v čistě elektrické verzi.
Natalie Knightová, finanční ředitelka skupiny Stellantis, pod kterou značka Peugeot spadá, pak podle Carscoops uvedla, že premiéra nové generace modelu Peugeot 5008 je naplánována na srpen příštího roku a chybět opravdu nebude ani čistě elektrická verze.
Jejím základem, podobně jako u menšího SUV Peugeot 3008, by měla být platforma STLA Medium, která u elektromobilů nabízí čistě elektrický dojezd až 700 kilometrů. Na parametry elektrického modelu 5008, který by podle tradičního značení mohl nést jméno e-5008, si však budeme muset ještě chvíli počkat.
Knightová měla dále uvést, že představení nové generace modelu 5008 bude patřit mezi klíčové premiéry elektromobilů skupiny Stellantis v Evropě pro rok 2024. Dalšími důležitými elektrickými novinkami mají být vozy Peugeot e-408, Fiat 600e nebo Fiat Topolino.
Značka již nyní provádí testovací jízdy s maskovaným prototypem Peugeotu 5008, jehož tvary naznačují, že po designové stránce by se mohl blížit nedávno představené nové generaci Peugeotu 3008. Očekává se podobný světelný podpis i stejně hravá maska chladiče, větší model ale nejspíš nabídne robustnější tvary SUV, zatímco 3008 sází spíše na styl SUV-kupé.
Pod kapotou nového Peugeotu 5008 se očekávají především elektrifikované motorizace, jako například nový 1,2litrový motor PureTech s 48V mild-hybridním systémem, který letos automobilka uvedla pro stávající generaci modelu 5008.
Čistě elektrická verze by pak mohla kopírovat nabídku nového Peugeotu e-3008, který je dostupný ve třech verzích. Základní jednomotorová nabízí výkon 210 koní, baterii s kapacitou 73 kW a dojezd až 525 km, jednomotorová s prodlouženým dojezdem pak nabídne výkon 230 koní, baterii s kapacitou 98 kWh a dojezd až 700 km.
Vrcholná dvoumotorová verze nabídne 320 koní, baterii s kapacitou 73 kWh a dojezd 525 kilometrů. U všech verzí by mělo být dostupné rychlonabíjení při výkonu až 160 kW, díky kterému se základní baterie nabije z 20 na 80 procent již za 20 minut, větší baterie se má nabíjet o 10 minut déle.