Hlavní obsah

Nový motor od Audi: třílitrový šestiválec s kompresorem

Novinky, maž

Audi představuje novou verzi své řady benzínových šestiválců. Nový motor 3.0 TFSI má největší výkon 213 kW (290 k) a 420 Nm točivého momentu. Šestiválec kombinuje přímé vstřikování benzinu a přeplňování mechanickým dmychadlem. Moderní V6 se v nabídce objeví na podzim tohoto roku.

Foto: Audi, Právo

Vybrané modely Audi dostanou na podzim benzínový třílitr přeplňovaný kompresorem.

Článek

Přeplňované motory mají u značky se čtyřmi kruhy dlouhou tradici. Již ve 30. letech pomáhaly kompresory mohutným šestnácti- a dvanáctiválcovým motorům v legendárních závodních vozech Auto Union. Od konce 70. let zaměřilo Audi svoji pozornost na jiný princip přeplňování - turbodmychadlem. A slavilo s ním úspěchy v motoristickém sportu.

:. Nový benzínový třílitr od Audi. Klepnutím na obrázek jej zobrazíte v plné velikosti. Foto: Audi

Audi zavrhlo Biturbo

Audi tvrdí: srovnávací studie ukázaly, že mechanické dmychadlo je pro tento motor lepším řešením, než nabízí například koncepce Biturbo se dvěma turbodmychadly.

Mechanické Rootsovo dmychadlo nového motoru 3.0 TFSI pracuje se dvěma protiběžně se otáčejícími čtyřkřídlovými písty, které rotují rychlostí až 23 000 otáček za minutu – mezi nimi je vzduchová mezera o velikosti jen několik tisícin milimetru. Rotory prý dokáží za hodinu stlačit 1000 kilogramů vzduchu, který do spalovacích prostorů proudí pod plnicím tlakem až 0,8 baru.

Audi 3,0 TFSI

Objem: 2995 ccm 

Výkon: 290 k / 213 kW

Točivý moment: 420 Nm od 2500 ot. 

Kompresní poměr motoru: 10,5:1

Vrtání / zdvih:  84,5 / 89 mm

Emisní norma: Euro5

Hmotnost motoru: 189 kg

Písmeno T v označení motoru Audi tak přestává být výhradním symbolem pro turbodmychadlo. A ještě něco. Audi udává kombinovanou spotřebu u svého nového motoru, který se bude ukládat podélně, "výrazně pod hranicí 10 litrů". Takže tipujeme nějakých 9,5 litrů na sto kilometrů.

Související články

Výběr článků

Načítám