Článek
Po informacích o tom, že nová třída C dostane výhradně čtyřválce, a také vysvětlení, proč nebude pod kapotou ani šestiválec, stuttgartská automobilka konečně odhalila jedno ze svých nejdůležitějších aut – dosud se prodalo 10,5 milionu kusů třídy C a loni byl každý sedmý nově prodaný mercedes právě z této třídy – v nové generaci.
Přijíždí jako sedan, interně a mezi fanoušky značky označený W206, a rovnou jako kombi S206. Zvenčí jednoznačně připomíná novou třídu S gen. W223, která se představila na sklonku loňského léta. K nejvýraznějším designovým prvkům patří špičatá přední i zadní světla, která jsou samozřejmě LEDková.
V interiéru je inspirace třídou S znát ještě více, zejména v displejích. Kromě přístrojového štítu o úhlopříčce 10,25 nebo za příplatek 12,3 palce je tu centrální displej, jímž řidič pracuje s infotainmentem MBUX druhé generace. Ten vypadá větší, ale není – v základu měří 9,5 palce, za příplatek je možno mít 11,9palcový displej.
Samozřejmostí je hlasové ovládání pomocí příkazu „Hej Mercedesi“, které u dosavadních verzí infotainmentu MBUX patří k nejlepším na trhu. Systém je připojený k internetu, po internetu se také sám aktualizuje, a dokonce je možné ho propojit s chytrou domácností, takže vám vůz dokáže říct, jestli je zrovna někdo doma.
Navigaci lze za příplatek vylepšit o tzv. rozšířenou realitu. Ta na displeji zobrazí výstup z kamery a v něm například ukáže, který jízdní pruh zvolit či do které ulice odbočit. Další příplatkový systém, nazvaný Digital Light, dokáže kromě funkce LED Matrix na silnici před vámi promítat naváděcí čáry či varovné symboly. Funguje pomocí 1,3 milionu mikroskopických zrcadel v každém světlometu.
Z další výbavy stojí za zmínku masážní přední sedačky s předvolenými programy např. pro zvýšení koncentrace řidiče. Plug-in hybridy nabídnou i speciální masáž pro efektivní zdřímnutí, když zastavíte u nabíječky. Vyhřívaná mohou být i zadní sedadla u obou karosářských variant a kombík má standardně elektricky ovládané páté dveře.
Dnes již vcelku samozřejmá armáda jízdních asistentů je samozřejmě také přítomná. Adaptivní tempomat je jasný, stejně jako aktivní vedení v jízdním pruhu, funkční až do rychlosti 210 km/h. Zajímavostí je, že za asistence 360° kamer má v nižších rychlostech zvládat vytvořit záchranářskou uličku na dálnici.
Systém rozpoznávání dopravních značek umí kromě běžných zákazových, stojících po pravé straně silnice, přečíst i značky na branách nad vozovkou a informuje řidiče o červené na semaforu. Podle tiskové zprávy rozumí i dodatkovým tabulkám; nezbývá než doufat, že nejen v Německu, jako je běžné u některých jiných automobilek.
K mání má být i natáčení zadní nápravy, ovšem za příplatek. Pod kapotou, jak víme už z minulosti, budou výhradně čtyřválcové motory s mild-hybridním ústrojím pracujícím s napětím 48 V. U zážehových verzí je objem od 1,5 do 2,0 litru a výkon od 170 do 258 koní.
Zážehové motory nového Mercedesu-Benz třídy C | |||
---|---|---|---|
Varianta: | C 180 | C 200 | C 300 |
Objem: | 1496 ccm | 1999 ccm | |
Výkon/točivý moment: | 125 kW (170 k)/250 Nm | 150 kW (204 k)/300 Nm | 190 kW (258 k)/400 Nm |
Pomocný elektromotor: | 15 kW (20 k)/200 Nm | ||
Kombinovaná spotřeba paliva (WLTP): | 6,2–7,2 l/100 km | 6,5–7,6 l/100 km | 6,6–7,9 l/100 km |
Zrychlení 0–100 km/h: | 8,6 s | 7,1–7,5 s | 6 s |
Nejvyšší rychlost: | 231 km/h | 240–246 km/h | 250 km/h (el. omezena) |
Poháněná náprava: | zadní | zadní/obě |
Turbodiesel je v nabídce jeden o objemu 2,0 l ve dvou výkonových variantách. Alespoň prozatím u něj nevidíme možnost pohonu všech kol.
Vznětové motory nového Mercedesu-Benz třídy C | ||
---|---|---|
Varianta: | C 220 d | C 300 d |
Objem: | 1992 ccm | |
Výkon/Točivý moment: | 147 kW (200 k)/440 Nm | 195 kW (265 k)/550 Nm |
Pomocný elektromotor: | 15 kW (20 k)/200 Nm | |
Kombinovaná spotřeba paliva (WLTP): | 4,9–5,8 l/100 km | 5,0–5,8 l/100 km |
Zrychlení 0–100 km/h: | 7,3–7,4 s | 5,7–5,8 s |
Nejvyšší rychlost: | 242–245 km/h | 250 km/h (el. omezena) |
Mercedes rovnou informuje o plug-in hybridní variantě, která ale nebude k mání hned ze startu, a přesná technická data zatím nejsou známa. Dle normy WLTP však má vůz být schopen ujet na elektřinu zhruba 100 km, než bude nutné buď dobít 25,4kWh baterii, anebo nastartovat spalovací motor.
K nabíjení bude možné použít i rychlonabíjecí stanici, vůz zvládne 55 kW stejnosměrným proudem, pokud za to připlatíte. Standardem je 11kW palubní nabíječka na střídavý proud.
Elektromotor nabídne 95 kW (129 koní)/440 Nm a podle automobilky má stačit na většinu jízdních situací do rychlosti 140 km/h. Plug-in hybrid má být k mání jak s benzínovým, tak i s naftovým motorem.
Oproti předchůdci je o 65 mm delší, o 10 mm širší a také o něco nižší. Ze zvětšených rozměrů benefitují zejména cestující – v interiéru je ve všech směrech, včetně prostoru pro nohy vzadu, víc místa. Sedanu zůstává objem zavazadelníku na 455 litrech, kombík vzadu narostl o 30 litrů na 490, resp. 1510 se sklopenými sedačkami.
Do evropských prodejen Mercedesu zamíří nová třída C letos v létě, objednávat však bude možno už v březnu. Má přijít i zvýšená varianta kombíku s názvem All-Terrain. O kupé či kabrioletu zatím nemáme zprávy.