Článek
Nové „béčko“ je výrazně nižší, základní tvar nicméně zůstal stejný. Nový model je dlouhý 4359 mm, široký 1786 mm a vysoký 1557 milimetrů. S novou výškovou hodnotou je tento model téměř o pět centimetrů nižší než jeho předchůdce. Výška sedadel (vzadu posuvných) se vzhledem k vozovce snížila o citelných 86 mm, takže sezení bude i přes nižší výšku vzpřímenější a údajně pohodlnější i pro vyšší cestující.
V nabídce budou výhradně čtyřválcové motory, přičemž dva jsou vznětové. Nový čtyřválec s objemem 1,6 litru nabídne výkon 90 kW (122 k) a v modelu B 200 pak 115 kW (156 k). Maximální točivý moment je 200, respektive 250 Nm. V případě vznětových motorů je v nabídce přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 80 kW (109 k) a 250 Nm. Silnější varianta B 200 CDI nabídne rovných 100 kW (136 k) a 300 Nm od 1600 otáček.
Novinkou je sedmistupňový automat
Premiérou u „béčka“ je také dvouspojková převodovka 7G-DTC, kterou lze kombinovat se systémem start/stop. V nabídce bude i šestistupňová manuální převodovka.
Nový model převzal některé bezpečnostní systémy z dražších mercedesů. Konkrétně jde o adaptivní systém dálkového světla, asistent mrtvého úhlu a udržení vozidla v jízdním pruhu. Dále v příplatkové výbavě nechybí rozpoznávání dopravních značek, aktivní parkovací asistent nebo zadní kamera.
Ceny v Česku začínají na částce 558 000 korun (verze B 180), nejlevnější dieselová verze stojí 586 800 korun. Silnější benzínová verze B 200 přijde na 654 000, za výkonnější dieselový motor si české zastoupení účtuje 609 600 korun. Standardem je šestiletá záruka, respektive záruka na 120 000 kilometrů.