Článek
Fotografie nové generace Mercedesu SL pocházejí ze zasněženého Švédska, kde v současné době stále probíhá zimní testování nových modelů. Dnes už legendární sportovní vůz tam absolvuje poslední kolo jízd na sněhu a ledu, aby si mohli být inženýři jistí, že auto zvládne veškeré možné podmínky.
Zimní testování má ověřit především systém pohonu všech kol, který se v modelu SL objeví vůbec poprvé od doby, kdy ho Mercedes začal vyrábět. Testuje se také látková střecha kabrioletu tak, aby odolala i krutým severským mrazům, větru a sněhu. Právě k látce se tak SL vrátí, minulá generace měla střechu pevnou. Mercedes s testovacími vozy odcestoval téměř až k polárnímu kruhu, aby si byl jistý, že jsou podmínky skutečně extrémní.
Aston Martin představuje nový zaváděcí vůz pro F1, Mercedes vytlačí jen napůl

Po návratu ze Švédska by měla očekávaná novinka zamířit na německý okruh Nürburgring, kde budou testovací jezdci a inženýři pilovat detaily v jízdních vlastnostech. Mercedes uvedl, že hodlá s novým modelem SL dosáhnout maximálního sportovního prožitku, který bude auto čerpat ze svých kořenů.
Mercedes potvrdil, že všechny verze modelu SL se budou prodávat pod sportovní značkou Mercedes-AMG. Velké gran turismo má být díky sdílené modulární platformě MSA blízkým příbuzným supersportu AMG GT.
Mercedes poodhaluje nejsilnější čtyřdveřové AMG GT. Má mít více než 800 koní

I když se podle prohlášení značky nová generace vrátí do sportovnějšího pojetí s odkazem na motorsport, se kterým SL začalo v roce 1954, stále má nabídnout i vysokou míru cestovního komfortu. Novinka, na rozdíl od předchozích dvou generací se skládací pevnou střechou, by měla dostat střechu látkovou. Zatím není jasné, jestli nabídne i zadní „nouzová” sedadla.
Podle posledních informací se pod kapotou sportovního auta v základní verzi ocitne čtyřválcový motor 2,0 litru s dvojitým přeplňováním a výkonem přibližně 400 koňských sil. Vrcholem pak bude pochopitelně verze 63 AMG s motorem V8 a objemem 4,0 litru. Ten doplní plug-in hybridní elektromotor a výsledný výkon by mohl sahat až k 800 koním.
Premiéra tohoto vozu je naplánována na druhou polovinu letošního roku.