Článek
Stejně jako menší třída C, která byla představena nedávno, se i řada E snaží připodobnit svému nejluxusnějšímu sourozenci – S-Klasse. Velmi podobná silueta, světla i třeba nárazník jasně odkazují tímto směrem.
O voze toho zatím moc nevíme. Mercedes zatím tajnosnubně mlčí, ale bude jen otázka několika desítek minut či hodin, než vám přineseme lepší informace, které přijdou z oficiálního webu M-B.
Takže zatím to, co víme: novinka je o 43 mm delší než předchůdce (4923 mm), rozvor kol narostl o 65 mm (2939 mm). Vůz shodí dost kilogramů. Hovoří se přibližně o stovce. Samozřejmě záleží na verzi.
A těch samozřejmě bude zase požehnaně. Zajímavé bude třeba svezení s čtyřválcovým dieselem E 220d, který má mít výkon 143 kW a spotřebu pouhých 3,9 l na 100 km. Slabší diesel bude mít jen 110 kW (E 200d), silnější 190 kW (E 350d).
Benzínové agregáty nabídnou verzi E 200 (čtyřválec 135 kW), pak několik dalších čtyřválců zatím neznámých výkonů a na trh přijde i šestiválec E 400 s 245 kW. A samozřejmě nesmíme zapomenout ani na plug-in hybridní model.
Samozřejmě že zákazníci nebudou ošizeni o možnost vzduchového podvozku, devítistupňový automat, pohon všech kol nebo bezpečnostní vymoženosti. Auto třeba dokáže na dálnici samo přejet z pruhu do pruhu nebo bude možné auto parkovat z vnějšku jen pomocí klíčku. Jako klíč bude moci fungovat i mobilní telefon.