Hlavní obsah

Nový Mercedes-AMG SL je tady. Má čtyři sedačky, osmiválec a plátěnou střechu

Roadster s označením SL má být prodáván pouze jako Mercedes-AMG; odpovídajícím způsobem se zatím představil pouze s čtyřlitrovým přeplňovaným osmiválcem. Největšími novinkami jsou čtyřkolka ve standardu a natáčení zadních kol.

Mercedes-AMG SL 63 4Matic+ R232Video: Daimler

Článek

Spoustu novinek si pro fanoušky velkých roadsterů přichystala značka Mercedes-Benz spolu se sedmou generací modelu SL, označenou R232. Ta se odhalila rovnou ve dvou vrcholových verzích – AMG SL 63 4Matic+ a AMG SL 55 4Matic+. To je rovnou první novinka, nebude se prodávat jako Mercedes-Benz, ale výlučně jako Mercedes-AMG.

Foto: Daimler

Mercedes-AMG SL 55 a 63 4Matic+ R232

Vůz má zcela novou platformu a jeho šasi váží jen 270 kilogramů. Také je možné upevnit motor i nápravy níže než dřív, což znamená benefit ve snížení těžiště. To snižuje také návrat k plátěné střeše, kterou mělo SL naposledy v generaci R129 z let 1989-2001. Další novinkou je uspořádání sedadel 2+2, tedy dvě přední sedačky a dvě nouzové vzadu. Z fotografií soudíme, že ty zadní ale budou sloužit spíš jako dodatečný zavazadlový prostor.

Snímky také ukazují, že vývojáři věnovali velkou pozornost snížení odporu vzduchu pomocí nižší a kulatější přídě. Designově je však dost výrazná a svébytná, abyste si ji nespletli s žádným jiným mercedesem. Baculatost zádě je na tom také tak.

Foto: Daimler

Mercedes-AMG SL 63 4Matic+ R232

Podobnost zejména siluety vozu s menším a ostřejším AMG GT není úplně náhodná, stejně jako kabina posunutá hodně dozadu. Očekává se, že druhá generace AMG GT, která má přijít v roce 2023, bude s SL R232 sdílet technický základ.

Zpět ale k novince. Kromě aktivního zadního spoileru, který se může nastavit do pěti různých úhlů, a klapek v přední masce dostala i aktivní přední spoiler, který se v rychlosti 80 km/h vysune o 40 mm dolů a vytvoří tzv. Venturiho efekt. Tím vývojáři dosáhli snížení vztlaku na přední nápravě ve vyšších rychlostech.

Foto: Daimler

Mercedes-AMG SL 55 4Matic+ R232

Nově plátěná střecha je podle automobilky o 21 kg lehčí než plechová střecha předchozí generace. Samozřejmě je kompletně elektricky ovládaná a složení či natažení trvá 15 sekund. Zavazadelník nabídne 240 litrů objemu s nataženou střechou a 213 litrů se složenou, což je v obou případech méně než u předchozí generace.

Pod kapotou je prozatím výhradně čtyřlitrový osmiválec o dvou turbodmychadlech, známý už pár let z každého většího mercedesu. Ve verzi AMG SL 55 je jeho nejstarší varianta M176, která dává 476 koní a 700 N.m. Spolu s devítistupňovou automatickou převodovkou stačí taková síla ke stovce za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlosti 295 km/h, třebaže pohotovostní hmotnost je 1950 kg. Tato verze má spotřebovat 11,8-12,7 l benzínu na 100 km dle normy WLTP.

Foto: Daimler

Mercedes-AMG SL 63 4Matic+ R232

Silnější varianta, nazvaná AMG SL 63, dostala verzi osmiválce s označením M177, která je silnější. Zde má 585 koní a 800 N.m, což stačí na stovku za 3,6 sekundy a maximálku 315 km/h; můžeme se domnívat, že obě hodnoty jsou elektronicky omezeny. AMG SL 63 váží 1970 kg a spotřebu paliva má mít stejnou.

Stejná u obou verzí je také převodovka, a to včetně převodových poměrů. Díky devíti stupňům může být až šestka přímý převod, což znamená prvních pět kvaltů pro zrychlování a další tři pro jízdu ustálenou rychlostí. Převodovka je klasická planetová, ovšem místo hydrodynamického měniče točivého momentu dostala mokrou vícelamelovou spojku, která je lehčí a zrychluje odezvu auta na plynový pedál.

Foto: Daimler

Mercedes-AMG SL 63 4Matic+ R232

Novinkou je použití pohonu všech kol AMG 4Matic+ u obou zveřejněných verzí; kousky s pohonem pouze zadních kol nejsou v plánu. Proto je také navzdory lehčí struktuře a střeše nové SL těžší než předchůdce; u verze AMG SL 63 je rozdíl nezanedbatelných 125 kg. Přispívá také zvětšení rozměrů na délku 4705 mm, šířku 1915 mm a výšku 1359 mm, tedy o 88, 38 a 44 mm.

Obě varianty také mají standardně adaptivní podvozek s ochranou proti ponořování přídě při brzdění nebo jejímu zvedání při prudké akceleraci. Verze AMG SL 55 může vzadu mít elektronicky řízený samosvorný diferenciál za příplatek, u verze AMG SL 63 je standardem.

Přední kola jsou zavěšena pomocí lichoběžníkové nápravy, vzadu je náprava víceprvková, údajně velmi podobná té na AMG GT. Co je ovšem odlišné, je natáčení zadní nápravy – to je u SL použito poprvé a je u obou modelů ve standardu.

Foto: Daimler

Mercedes-AMG SL 55 4Matic+ R232

Z vnitřní výbavy stojí za zmínku 11,9” dotyková obrazovka, tvořící v podstatě celou středovou konzoli. Dá se naklápět a řidič ji ovládá poslední generací infotainmentu MBUX, u nějž je samozřejmostí připojení k internetu, špičková dopravní data a pokročilé hlasové ovládání. Za příplatek může obsahovat i program AMG Track Pace, který při jízdě na okruhu nahrává jízdu v desítkách parametrů, abyste se pak mohli podívat, kde se můžete zlepšovat.

Po stránce další výbavy stojí za zmínku světlomety s technologií LED Matrix, kompletní sada pokročilých jízdních asistentů včetně poloautonomní jízdy pomocí adaptivního tempomatu a aktivního vedení v jízdním pruhu či následování auta vpředu.

Foto: Daimler

Mercedes-AMG SL 55 4Matic+ R232

Co zatím není na světě, je ceník a doba, kdy bude nové SL v prodeji. Očekávejme ale příchod na trh nejpozději v prvním čtvrtletí příštího roku.

Související články

Výběr článků

Načítám