Hlavní obsah

Nový Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic slibuje ještě sportovnější zážitek, nejen na okruzích

Modelová rodina Mercedes-AMG GT se rozrůstá o novou verzi s označením 63 Pro 4Matic+, která byla vyladěna pro ještě lepší zážitek ze sportovní jízdy na okruzích, neztratí se ale ani na běžných silnicích. Má vylepšené chlazení, propracovanější aerodynamiku a motor V8 o výkonu 612 koní.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Článek

Novinku na ulicích prozradí kromě značení na zádi a napevno umístěného křídla i lehce upravená příď, která má ještě výraznější nasávací otvory a karbonové aerodynamické doplňky. Výsledkem by měla být výrazně zlepšená aerodynamika, ke které přispívá i aktivní aerodynamický profil podvozku a aktivní systém Airpanel v masce.

Automobilce se tak podařilo snížit aerodynamické zvedání přední nápravy až o 30 procent, což se má výrazně projevit na ještě preciznějším chování řízení. Přítlak na zadní nápravě se povedlo zvýšit o dalších 15 kilogramů.

V podbězích jsou umístěná 21“ kovaná kola, která mohou být obuta do sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport 5 nebo Pilot Sport Cup 2 R. O bezpečné zpomalení se starají největší standardně dostupné karbon-keramické kotouče od Mercedes-AMG GT. Vpředu mají průměr 419 mm a zakusují se do nich šestipístkové třmeny.

Mercedes-AMG GT dostal hybridní pohon, slibuje nejlepší zrychlení v historii značky

AutoMoto

Kromě aerodynamiky se automobilka zaměřila také na vylepšení chlazení. Model dostal další chladiče, umístěné v bočních částech přídě. Vlastními chladiči jsou vybavené i oba diferenciály systému variabilního pohonu všech kol. Vylepšen byl také přístup vzduchu k brzdám, díky čemuž by měla novinka lépe zvládat i dlouhé namáhání na okruhu.

O pohon se stará 4,0litrový motor V8 biturbo, jehož výkon oproti modelu AMG GT 63 vzrostl o 20 kW (27 k) na finálních 450 kW (612 k) a točivý moment o 50 Nm na výsledných 850 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá model za 3,2 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne za 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy rychleji než GT 63) a maximální rychlost je 317 km/h.

Kabina nabídne AMG Performance sportovní sedadla s dostatečnou oporou a AMG Performance volant čalouněný kůží Nappa a mikrovláknem ve standardu. Cenu ani dostupnost novinky zatím automobilka nespecifikovala.

Defender na steroidech. Land Rover s novou verzí míří přímo na Mercedes-AMG

AutoMoto

Mercedes-AMG zvažuje tisícikoňové super-SUV

AutoMoto

Výběr článků

Načítám