Článek
Plně hybridní hnací ústrojí RX 450h sestává z benzinového motoru V6 a dvou elektromotorů. Výsledkem je celkový výkon systému 299 k a elektronicky řízený pohon všech kol se zapojením elektromotorů.
U nového modelu došlo k nárůstu výkonu motoru o 10 % při současném snížení spotřeby paliva o 23 % na solidních 6,3 l/100 km. Nízká je i hladina emisí CO2 na úrovni 148 g/km. K těmto hodnotám přispívá i aerodynamika, hodnota odporu vzduchu dosahuje hodnoty 0,32.
:. Lexus RX 350 současné generaceFOTO: Lexus
V kokpitu nového modelu RX zaujme nově pojatý panel přístrojů s řadou nejmodernějších prvků, jako je například projekční displej HUD (Head-Up Display) zobrazující klíčové informace na čelním skle, multifunkční přepínač na volantu nebo systém ovládání „Remote Touch“ – multifunkční zařízení pracující podobně jako počítačová myš. To podle Lexusu nabízí jednoduché a intuitivní ovládání audio soustavy, navigace, klimatizace, telefonu a nejrůznějších nastavení vozidla. Zda to bude funguje i v praxi, ale nedovedeme odhadnout.
Solidní bezpečností výbava
Nový model je také bezpečnější než ten předchozí. Cílem Lexusu je dosažení maximálního pětihvězdičkového ohodnocení v evropských nárazových testech NCAP. Využívá přitom přednárazový bezpečnostní systém (PCS), aktivní opěrky hlavy a deset airbagů, včetně dvoustupňového čelního airbagu s dvojitou komorou pro předního spolujezdce.
Cena modelu RX 350 je stanovena na 1 349 000 korun, hybridní model RX 450h začíná na 1 549 000 korun.