Hlavní obsah

Nový Lexus ES přijíždí jako hybrid i elektromobil

3:55
3:55

Poslechněte si tento článek

Osmá generace sedanu Lexus ES nabídne vedle přepracovaného designu i větší rozměry, a především zásadní inovace pod kapotou. Vedle hybridního motoru, s možností pohonu všech kol, totiž nabídne i čistě elektrický pohon.

Foto: Lexus

Lexus ES v hybridní verzi

Článek

Automobilka Lexus představila během právě probíhajícího autosalonu v Šanghaji již osmou generaci reprezentativního sedanu s označením ES, který prošel výraznou designovou proměnou. Ta vychází z nové designové koncepce „Clean Tech x Elegance“ a sází na jednoduchou a čistou estetiku.

Příď zaujme novým zpracováním vřetenovité masky, která se podobá více provedení u elektrických modelů. Nový Lexus ES přitom bude poprvé dostupný nejen jako hybrid, ale také jako elektromobil. Rozdíl prozradí menší otevřený nasávací otvor v masce vozu u hybridů, zatímco elektromobily mají otevřenou jen mřížku v nárazníku.

Za pozornost pak stojí i nový světelný podpis tvořený zdvojeným písmenem L nebo černé prvky v masce. Při pohledu z profilu pak kromě černých dekorů na bocích a zapuštěných klik stojí za zmínku i svažující se záď, vytvářející iluzi spíše fastbacku. Stále se však jedná o klasický sedan. Zádi dominuje osvětlená linka s integrovaným jménem značky.

Změny se neodehrály pouze v oblasti designu, ale také rozměrů. Nový Lexus ES je o 165 mm delší (5140 mm), o 55 mm širší (1920 mm) a změnila se i výška - u hybridu o 110 mm (1555 mm), u elektromobilu o 115 mm (1560 mm). Rozvor narostl o 80 mm na 2950 mm.

Moderní a prostorný interiér

Interiér vozu působí minimalisticky a zaujme především rozhraním tvořeným 12,3palcovým přístrojovým štítem a 14“ obrazovkou infotainmentu, která je v některých výbavách zdvojená. Fyzických tlačítek evidentně ubylo, zajímavá je však integrace ovládání ventilace přímo do palubní desky, kde jsou tlačítka jen podsvícena. Velký prostor ale dostalo i ambientní osvětlení.

Kromě toho vidíme také upravený volant s nápisem Lexus místo klasického loga, a na výběr by měla být řada zajímavých materiálů obložení i čalounění, jak je u značky zvykem. Interiér jinak působí moderně a prostorně. Velikost kufru ale zatím neznáme. Samozřejmostí je navíc i bohatá paleta komfortních, asistenčních a bezpečnostních systémů.

Základem vozu je přepracovaná platforma TNGA GA-K umožňující zástavbu spalovacího i elektrického pohonu. Základem nabídky je 2,5litrový hybridní čtyřválec o výkonu 201 koní s označením ES 300h, který může pohánět přední i všechna kola.

Verze s elektrickým pohonem bude dostupná ve dvou variantách. Základní ES 350e nabídne výkon 224 koní a pohon předních kol, výkonnější ES 500e nabídne výkon 343 koní a pohon všech kol se schopností poslat maximum točivého momentu na jednu nápravu.

Všechny parametry jsou zatím předběžné a dosud neznáme informace o kapacitě baterie, dojezdu a rychlosti nabíjení. To by se však mělo změnit s blížícím se uvedením vozu na trhy. Se zahájením prodeje v Evropě se počítá v průběhu jara příštího roku.

Výběr článků

Načítám