Článek
Neznamená to, že by měla ztratit něco ze svého komfortu. Naopak. Má to být ještě luxusnější kousek, který uspokojí i nejnáročnějšího zákazníka. Má to být takový trošku obhroublejší Range Rover. Třeba karoserie nyní výrazně dbá na aerodynamiku, takže se dost rapidně snížila hodnota odporu vzduchu – 0,39.
Uvnitř jsou sedadla druhé a třetí řady ovládaná elektricky, a to přes dotykový displej centrálního systému. Ale majitelé budou moc sedadla ovládat dokonce speciální aplikací přes telefon. Sedadla třetí řady se složí pod podlahu za 12 sekund.
Pod přední kapotou budou pracovat tyto motory: naftový V6 o objemu 3,0 l (189 kW) nebo stejně objemný šestiválec ale spalující benzín (253 kW). S ním auto zrychlí na stovku za 6,9 sekundy. Obě verze budou spolupracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Stále jsme neřekli, proč je nový Land Rover Discovery tak terénně schopný. Jeho tradičně bohatě dimenzovaný podvozek a řízení jsou přizpůsobeny i na hodně náročnou jízdu. Vše se řídí automaticky podle terénu i rychlosti jízdy. Samozřejmě že systém All-Terrain Progress Control (ATPC) dokáže nechat vše i na řidiči.
Ale zpátky k tomu terénu. Přední nájezdový úhel se zvedl proti minulé generaci na 34 stupňů, zadní na třicet stupňů a brodivost je 87 cm. Takže všechno je o kus lepší než v minulé generaci.
Auto také mezigeneračně povyrostlo do všech stran, ale přitom shodilo neuvěřitelných tisíc liber (454 kg).
Cena pro český trh byla stanovena na 1 395 735 Kč. Samozřejmě že to je ta nejnižší, od které se všechno ostatní bude odrážet.