Článek
Praktičnost, jednoduchost a prostupnost terénem. To byla od samého začátku hesla, která definovala Land Rover Defender, asi nejikoničtější off-road všech dob. V moderní verzi se od své cesty ale lehce odklonil. Nový model už je pořádně drahý, v základu stojí přes 1,3 milionu korun a má v sobě stejně elektroniky jako všechna současná auta.
Miliardář představil svůj nezničitelný offroad za cenu spíše lidovou
Nová varianta Hard Top však hledá inspiraci v 50. letech minulého století a předvádí off-road jako užitkový automobil. Na pohled zaujmou už i osmnáctipalcová ocelová kola.
Prakticky se jedná o pick-up s pevnou neodnímatelnou střechou. Má jen dvě místa pro posádku, v nouzi tři. Do nákladového prostoru se vejde i europaleta. Land Rover také slibuje, že vůz utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Výhodou má být i boční otevírání nákladního prostoru.
Automobil bude k dispozici ve dvou variantách 90 a 110, tedy třídveřová a pětidveřová verze. Standardně bude mít pohon všech kol, nezávislé zavěšení kol, vinuté pružiny a rovněž vzduchové odpružení v nejdelší variantě. Důležitá je i funkce Terrain Response 2, která mimo jiné dovoluje autu brodit do hloubky až 900 mm.
Land Rover představuje nový tříválcový plug-in hybrid, nabídne jej ve dvou modelech
Uvnitř ale nebude Defender tak spartánský, jak by se dalo čekat. Nabídne kvalitní infotainment, parkovací kameru, asistenta jízdy s přívěsem a mnoho dalšího, třeba i kamery ve zpětných zrcátkách. Cena zatím není oficiální, ale hovoří se o v přepočtu jednom milionu korun.