Článek
Praktičnost, jednoduchost a prostupnost terénem. To byla od samého začátku hesla, která definovala Land Rover Defender, asi nejikoničtější off-road všech dob. V moderní verzi se od své cesty ale lehce odklonil. Nový model už je pořádně drahý, v základu stojí přes 1,3 milionu korun a má v sobě stejně elektroniky jako všechna současná auta.
Nová varianta Hard Top však hledá inspiraci v 50. letech minulého století a předvádí off-road jako užitkový automobil. Na pohled zaujmou už i osmnáctipalcová ocelová kola.
Prakticky se jedná o pick-up s pevnou neodnímatelnou střechou. Má jen dvě místa pro posádku, v nouzi tři. Do nákladového prostoru se vejde i europaleta. Land Rover také slibuje, že vůz utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Výhodou má být i boční otevírání nákladního prostoru.

Land Rover Defender Hard Top bude k dispozici se třemi nebo pěti dveřmi.
Automobil bude k dispozici ve dvou variantách 90 a 110, tedy třídveřová a pětidveřová verze. Standardně bude mít pohon všech kol, nezávislé zavěšení kol, vinuté pružiny a rovněž vzduchové odpružení v nejdelší variantě. Důležitá je i funkce Terrain Response 2, která mimo jiné dovoluje autu brodit do hloubky až 900 mm.
Uvnitř ale nebude Defender tak spartánský, jak by se dalo čekat. Nabídne kvalitní infotainment, parkovací kameru, asistenta jízdy s přívěsem a mnoho dalšího, třeba i kamery ve zpětných zrcátkách. Cena zatím není oficiální, ale hovoří se o v přepočtu jednom milionu korun.