Článek
Budoucnost kategorie GT je podle Audi v kombinaci autonomního a klasického řízení. Těmto dvěma způsobům jízdy se koncept skysphere přizpůsobuje zcela maximálně.
V režimu autonomním má vůz dokonce o 250 mm prodloužený rozvor náprav. Pokud se řidič rozhodne převzít otěže, vůz se pomocí posuvných segmentů karoserie zmenší na 4,94 metru, stejně jako se před šoférem objeví volant a pedály. Právě řízení je kvůli tomu vedené takzvaně „po drátě”, tedy bez mechanické vazby ke kolům.
Test Audi RS e-tron GT: Budoucnost je tu
Exteriér pokračuje v designovém jazyku značky, nízké kupé zaujme světelným podpisem. Na přídi i zádi se objevují malé LED segmenty. Interiéru dominuje obrovský displej s šířkou 1415 mm a výškou 180 mm, který má posádku zabavit během autonomní jízdy.
Vůz je samozřejmě elektromobilem, vždyť Audi údajně plánuje premiéru posledního modelu se spalovacím motorem už za pět let. Elektromotor o výkonu 465 kW a točivém momentu 750 Nm pohání zadní kola.
Poslední Audi se spalovacím motorem se má představit už za pět let
Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere jen čtyři sekundy, i přes hmotnost 1,8 tuny. Kapacita baterií více než 80 kWh má stačit k dojezdu přes 500 km na jedno nabití.
To vše jsou ale samozřejmě jen čísla, sériového provedení se tento koncept v dohledné době nedočká. Je však pravděpodobné, že ovlivní budoucí modely značky. Výstavní premiéru si odbude 13. srpna na kalifornské výstavě Monterey Car Week.