Článek
Konstruktéři stáli před rébusem, jak zachovat jízdní vlastnosti v terénu, díky kterým byl předchozí model chválen, a zároveň zlepšit chování vozu na silnici, tedy v běžném provozu. Marketingové průzkumy totiž ukazují, že mnozí zákazníci nevyužívají celý potenciál vozu. První bleskový test naznačil, že se vydali správnou cestou, závěrečnou známku mu ale dáme až po delší zkoušce.
Oproti předchozí verzi Grand Cherokee povyrostl, což je při prvním pohledu ze předu dosti patrné. Vozu jako již tradičně dominuje robustní maska chladiče se šesti svislými chromovanými lamelami. V duchu modelů Chrysler 300C byly upraveny čelní světlomety. Agresivní vzhled vozu to trošku zjemňuje, avšak u motoristů zvyklých na křivky dvou předchozích verzí vyvolává rozpaky. Je tohle opravdu Jeep? Odpověď je jasná. Je a jaký.
Pod kapotou budou v ČR nabízeny tři pohonné jednotky. V základní verzi Laredo to bude vznětový šestiválec 3,0 CRD. Ten bude k dostání i s výbavou Limited. Poprvé je u Jeepu použit zážehový osmiválec 5,7 l Hemi, který je vybaven funkcí MDS (vypínání čtyř válců). A poslední jednotkou je zážehový osmiválec 4,7 l, který byl v nabídce i předchozí verze.
Letos dovozce předpokládá, že by se na českém trhu mohlo prodat zhruba 70 vozů. Příští rok počítá s obytem až 200 automobilů. Základní cena pro ČR byla ve verzi Laredo s třílitrovým dieselem a pětistupňovým automatem stanovena na 1,34 miliónu korun. S motorem 5,7 Hemi V8 bude Jeep Grand Cherokee stát 1,74 miliónu korun.