Článek
Několik měsíců po premiéře Jeepu Grand Cherokee pro severoamerický trh, kde ho zákazníci dostanou s osmiválcem, šestiválcem nebo plug-in hybridem, přichází i evropská verze. Podobně jako drsnější wrangler však nabídne výhradně plug-in hybridní ústrojí, které je pro Američany nejsilnější možností.
Plug-in hybrid označený 4xe je principiálně stejný, jako nabízí Jeep Wrangler 4xe – kombinuje dvoulitrový zážehový čtyřválec o 272 koních se dvěma elektromotory pro celkový výkon systému 381 koní a 637 Nm.
Jeho baterie má kapacitu 17 kWh a na elektřinu vůz ujede až 51 km (dle amerických norem to je 40 km). Kombinovaná spotřeba dle normy WLTP má být 2,6 l/100 km + 25 kWh/100 km (dle amerických norem to je 4,1 l/100 km) a kvůli emisím CO2 62 g/km vůz v Česku nedosáhne na „elektromobilní“ registrační značky.
Jeep schopnostmi mimo asfalt živ jest, tedy vězme, že k mání v Evropě bude pohon všech kol Quadra-Drive II, tedy to nejlepší, co se pro Grand Cherokee v USA nabízí. Tento systém je stálým poonem všech kol se samosvorným zadními diferenciálem, redukčním převodem, možností rozpojit přední příčný stabilizátor a také odpojit pohon přední nápravy pro snížení spotřeby paliva, když elektronika zjistí, že ho není třeba.
Vůz bude mít také vzduchové odpružení Quadra-Lift, schopné zvýšit světlou výšku až na 28,7 cm a s tím i brodivost až na 61 cm. Na palubě je samozřejmě systém Selec-Terrain, nabízející možnost volby různých jízdních režimů pro různý terén. Zda budou k mání i méně schopné systémy pohonu 4x4, tisková zpráva neuvádí.
Věnuje se nicméně tzv. Exclusive Launch Edition, „Exkluzivní zaváděcí edici“, kterou si zákazníci v Belgii, Francii, Itálii, Lucembursku, Německu, Nizozemsku, Rakousku, Španělsku a Velké Británii budou moci objednat od 17. února do 30. března letošního roku.
Tato edice bude samozřejmě nacpaná výbavou až k prasknutí; ostatně, Jeep ji ukazuje na fotkách a videu. Vidíme audiosystém McIntosh s 19 reproduktory, ambientní osvětlení, displej nejen pro řidiče a uprostřed palubní desky, ale i pro spolujezdce, ořešákové dřevo nebo kůži Palermo s kontrastním kosočtvercovým prošíváním.
Součástí funkční výbavy je čtyřzónová klimatizace, elektrické ovládání obou předních sedaček včetně bederní opěrky a masážní funkce, vyhřívání a ventilace předních i zadních sedadel, head-up displej, aktivní asistent parkování, noční vidění, kamerový systém kolem vozu nebo armáda jízdních asistentů, které kromě hlídání bezpečnosti zvládají také autonomní jízdu úrovně 2.
Zvenčí zaujmou 21″ kola, která budou jedinou volbou, stejně jako černá střecha. K ní budou mít zájemci na výběr mezi černou, bílou, červenou nebo šedou barvou. Italský web už nabízí objednání „granda“ v zaváděcí edici, a to za cenu 94 tisíc eur, tedy 2,29 milionu korun. Jaká bude základní cena normální varianty, zatím není známo.