Článek
Americký Jeep již odhalil Grand Cherokee L, sedmimístnou verzi oblíbeného SUV, která je předzvěstí příchodu pětimístného „granda”, jak ho známe i z českých silnic. Měl by se objevit za několik měsíců; zatím není hotový, jak dokládají informace australského webu WhichCar.
O voze se rozhovořil Christian Meuniér, globální šéf značky. Věnoval se australskému trhu - že je tam velmi důležité, jak umí auto tahat přívěsy. Také ale zmínil dvě věci důležité i pro český trh - budeme-li předpokládat, a nemáme důvod k opaku, že se příští generace Grand Cherokee dostane i do Evropy.

Osmistupňová převodovka s přidaným elektromotorem z Jeepu Wrangler 4xe
První je příchod plug-in hybridního ústrojí 4xe. Jak konkrétně bude vypadat, zatím není známo; u Jeepu má toto označení více technických řešení. To nejsilnější pracuje ve Wrangleru, kde k dvoulitrovému zážehovému motoru přibyl elektromotor předřazený převodovce - celkový výkon systému je 375 koní a 637 N.m.
Elektrifikovaný Jeep Wrangler přijíždí do Evropy, příplatek není malý

Meuniér věří, že právě plug-in hybrid bude výborný na tahání přívěsů. Má totiž víc točivého momentu než dieselové provedení, které v příští generaci v Austrálii nabízeno nebude. Zda v Evropě zůstane, když např. pick-up Gladiator sem přichází právě jen s dieselovým šestiválcem, je zatím otázkou.
Druhá zpráva se týká benzínových osmiválců - ty mají zůstat v nabídce. „4xe je po stránce schopností rovnocenné s V8 a pochopitelně spotřeba paliva je nesrovnatelná... To ale neznamená, že osmiválce nezůstanou. Pro ně jsou samozřejmě pořád zákazníci na celém světě,” uzavřel.

Dosavadní Jeep Grand Cherokee ve verzi Trackhawk