Článek
Druhá generace crossoveru Kona byla odhalena před pár týdny zprvu na několika snímcích bez bližších technických dat. Nyní automobilka přidala kromě několika dalších fotografií i chybějící data - ovšem zatím neúplná a pro korejský trh.
Víme, že vůz bude k mání s konvenčním, hybridním a elektrickým pohonem, stejně jako dosud. Ten konvenční bude na korejském trhu znamenat šestnáctistovku s přeplňováním a dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu.
Menší motor dává 198 koní a 265 Nm a nabízí plynule proměnlivé otevření ventilů, které bude reagovat na jízdní podmínky a požadavky řidiče. Dvoulitr, který bude nejspíš papírově úspornější, dává 149 koní a 180 Nm. Svou sílu přenáší na přední kola přes bezestupňovou převodovku, označenou IVT - Intelligent Variable Transmission.
Hyundai představuje konu nové generace, vypadá jako z vesmíru
Dvoulitr v Evropě k mání nebude, šestnáctistovka bude nejobjemnějším motorem, alespoň prozatím. Druhou volbou bude litrový zážehový přeplňovaný motor, s největší pravděpodobností tříválcový. Jeho výkon zatím není znám.
Hybridní provedení nabídne atmosférickou šestnáctistovku spolu s elektromotorem pro celkový výkon 141 koní a 265 Nm. To jsou na chlup stejná čísla jako u námi nedávno testované Kie Niro, která je s konou technicky spřízněná.
Můžeme tak předpokládat, že půjde o totéž pohonné ústrojí, a tak odhadnout spotřebu paliva, neboť tu Hyundai pro konu zatím nezveřejnilo. Niro má dle WLTP spotřebovávat 4,4-4,7 l/100 km, ve skutečnosti jsme s ním jezdili za 7,1 l/100 km.
Detaily o elektrickém pohonném ústrojí zatím nejsou na světě. Pokud by i toto ústrojí bylo sdíleno s nirem, znamenalo by to 204 koní, 255 Nm a dojezd až 460 km na jedno nabití 64,8kWh baterie.
Kromě střípků o technice máme před sebou také dvě nové fotografie interiéru, které lépe ukazují pracoviště řidiče. Jsou tu dva velké displeje, sdružené do jednoho panelu, ale pořád zůstává i hromada fyzických tlačítek pod tím středovým. Ovládá se jimi jak infotainment, tak klimatizace, což jistě potěší staromilce a zároveň přispěje k bezpečnosti provozu.
Volič převodovky se přestěhoval na pravou stranu pod volant; nelze tedy již očekávat možnost manuální převodovky. Také vidíme změnu v konektorech - všechna zařízení připojíte pomocí portů USB-C. Dosud tu byl - a v niru stále je - k připojení smartphonu starší konektor USB-A.
Automobilka slibuje odhalit detaily o elektro-verzi, stejně jako o evropském provedení, v březnu letošního roku. Tehdy se také snad dozvíme, kdy a v jakých cenách přijde novinka na český trh.