Článek
Nová generace modelu Hyundai i30 byla ohlášena dlouho dopředu. Dokonce nám značka i před nedávnem dala jako malou ochutnávku jednu málo zřetelnou fotografii. [celá zpráva]
Ale teď už je venku kompletní informace i s mnoha fotografiemi a videem. A co tedy o novém voze víme? Především to, že značka si uvědomuje příklon k individualismu a kvalitě. A tak vznikl vůz, který bychom od korejské značky moc nečekali.
Nejde ani tak o design, který je mnohem modernější a vykazuje mnohem víc ostrých hran a zajímavých prolisů, jako spíš o interiér s velmi svěžím vzhledem. Tomu vévodí volně stojící osmipalcový displej s dotykovým ovládáním. Samozřejmostí je dnes možnost párování s mobily pomocí Apple CarPlay nebo Android Auto.
Zajímavá je i informace o výbavě. Vůz dostane třeba adaptivní tempomat nebo odvětrávaná sedadla, což je výbava, která patří do výrazně luxusnějších vozů.
Podle prvních informací bude mít hatchback v zádi místo pro 395 litrů nákladu a po sklopení zadních sedadel dokonce až na 1301 l.
Ale vraťme se k designu karoserie. I tady je totiž zajímavost. Přední maska disponuje velkou šestiúhelníkovou maskou chladiče. Za vstupy vzduchu pak jsou uvnitř speciální klapky, které se otevírají a zavírají v závislosti na rychlosti. Zlepšuje se tím aerodynamika nebo turbulence v podbězích kol. I proto má auto součinitel aerodynamického odporu cx = 0,3.
Bude i atmosféra
Jak už to dnes bývá zvykem, základem pro auto budou přeplňované motory. Těch bude dohromady pět. Ale v Čechách jsou stále oblíbené spolehlivé atmosféricky plněné agregáty. A tak má Hyundai i jeden takový v nabídce. Je to základní 1.4 CVVT s výkonem 73 kW a točivým momentem 134 Nm. Nad ním jsou nové motory T-GDI s objemy 1,0 a 1,4 l s výkonem 88 resp. 103 kW a točivým momentem 171 resp. 242 Nm.
Nafťák bude mít objem pouze 1,6 l, ale výkony se budou pohybovat od 70 do 100 kW. Převodovky budou šestistupňové manuální nebo sedmistupňové dvouspojkové. Příští rok přijde i sportovní verze z divize N.