Článek
Starší generace sedanu Elantra je možné ještě zcela běžně potkávat na českých a potažmo evropských silnicích, ale u zbrusu nové verze to už půjde jen těžko. Hyundai vycítil, že se musí v tomto segmentu více profilovat v USA, a proto auto vzniklo speciálně pro tamní trh a rovněž pro domácí, jihokorejské zájemce.
Evropa téměř bez výroby aut. Také Daimler, Nissan či Ford zastavují produkci kvůli koronaviru
Vzhledově se sedan povedl, nese současný designový jazyk značky, má nízký profil, zajímavé boční linky či velkou přední mřížku chladiče, která se volně napojuje na LED světlomety. Zaujme i velmi ostře tvarovaná zadní část automobilu s moderním horizontálním LED páskem světel a náznakem spoileru.
Mezigeneračně Elantra povyrostla o pár milimetrů, je delší i širší, ale rozhodně ne vyšší. Uvnitř je pak podstatně více místa pro pasažéry, což je na americkém trhu velmi žádoucí faktor, stejně jako technická vybavenost interiéru, kterou nová Elantra přímo oplývá.
Uvnitř dominuje osmipalcový displej infotainmentu a stejně velká obrazovka přístrojového panelu. V základu má Elantra Apple CarPlay i Android Auto a nechybí ani ambientní osvětlení s výběrem 64 různých barev. Pasažérům poslouží i bezdrátové nabíjení smartphonu, audiosystém Bose s osmi reproduktory a čtečkou čipu NFC.
Po zavření showroomů kvůli koronaviru se prodej aut téměř zastavil
Jak už to u dnešních modelů bývá, Elantra má v základní verzi benzínový motor, ale nechybí jí ani varianta hybridního pohonu - 1,6litrový spalovací motor kombinovaný s elektromotorem a výkonem 139 koní. Elantra na americký a jihokorejský trh dorazí letos v zimě.