Hlavní obsah

Nový hybridní hatchback MG3 slibuje nízkou spotřebu, prodávat se bude i v Česku

Společnost MG Motor představila nový hybridní hatchback MG3, poprvé osazený hybridní pohonnou jednotkou Hybrid Plus. Na přelomu května a června bude jeho prodej zahájen i v Česku.

Foto: MG Motor

Hatchback MG3

Článek

Automobilka MG, která velmi úspěšně vstoupila i na český trh, se na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě pochlubila svým prvním plně hybridním hatchbackem, kterým je model s označením MG3. Jeho design je dílem studia značky v Šanghaji, do jeho vývoje ale promlouvala i evropská kancelář značky.

Kompaktní hatchback měří 4113 mm na délku, 1797 mm na šířku a 1502 mm na výšku. Rozvor má hodnotu 2570 mm. Vůz bude dostupný ve třech výbavových stupních, přičemž ve výbavě nechybí například LED světlomety, kola z lehké slitiny nebo výrazné barvy.

Tím nejzajímavějším je ale pohonný systém označovaný Hybrid Plus, pocházející přímo z vývoje značky MG. Jeho základem je benzínový 1,5litrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, spojený s třístupňovou automatickou převodovkou, který nabízí nejvyšší výkon 75 kW a 128 Nm točivého momentu.

Test MG5, prvního elektrického kombi na českém trhu

Testy

Kromě toho je ale vůz vybaven i elektromotorem o výkonu 100 kW s nejvyšším točivým momentem 250 Nm a generátorem energie o výkonu 45 kW. Elektrická energie je uložena v 350V baterii s kapacitou 1,83 kWh a poháněna jsou pouze přední kola.

Kombinovaný výkon automobilka uvádí na úrovni 143 kW, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h by vozu s celkovou hmotností 1285 kg mělo trvat rovných 8 sekund. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h by mělo být otázkou 5 sekund a maximální rychlost je 170 km/h.

Hybridní systém umožňuje jízdu v pěti režimech, které automaticky určuje řídicí jednotka: EV (vůz jede v čistě elektrickém režimu), Series (spalovací motor pohání generátor, který předává energii elektromotoru pohánějícímu vůz), Series and Charge (sériový hybrid s dobíjením baterie), Drive and Charge (spalovací motor roztáčí kola a současně přes generátor nabíjí baterii) a Parallel (pohon kol spalovacím motorem i elektromotorem).

Samotný elektromotor zvládne rozjet vůz až na rychlost 80 km/h, čistě elektrický dojezd ovšem automobilka neprozradila. Pohonné ústrojí by však mělo nabídnout dostatečnou agilitu, třístupňový automat by měl zajistit rychlé reakce a důraz byl kladen i na efektivitu, kdy se má průměrná spotřeba pohybovat pouze okolo 4,4 l/100 km.

Podvozek, laděný ve spolupráci konstruktérů z Evropy a Číny, by měl nabídnout dynamické jízdní vlastnosti i vysokou úroveň pohodlí, včetně nízké hladinu hluku, vibrací atd. Kabina je pětimístná a zavazadlový prostor nabídne objem 293 litrů.

Před řidičem je 7palcový digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky 10“ obrazovka infotainmentu, doplněná o klávesy na středovém panelu. Obrazovky by měly nabídnout moderní grafiku a nechybí možnosti konektivity Apple CarPlay a Android Auto.

Ve výbavě najdeme klimatizaci, čtveřici USB portů, parkovací senzory nebo kameru. Vyšší výbavy nabídnou čalounění syntetickou kůží, bezklíčový přístup, vyhřívání předních sedadel a volantu nebo 360° kameru.

Bezpečnostní a asistenční systém MG Pilot pak obsahuje funkce jako udržení vozidla v pruhu, adaptivní tempomat, prediktivní varování před srážkou, asistent pro jízdu v koloně atd.

Hatchback MG3 míří na evropské trhy, včetně toho českého, kde se zahájení prodejů očekává na přelomu května a června 2024.

Automobilka MG uvedla ostrý elektrický hatchback

AutoMoto

MG představilo sporťák Cyberster. Elektrické kabrio přijede i do Evropy

AutoMoto

Výběr článků

Načítám