Článek
Upoutávkám a videím s částečně odhalenými kusy karoserie je konec. Cadillac definitivně předvedl koncept elektrického čtyřdveřového sedanu Celestiq, který má být budoucí vlajkovou lodí americké automobilky. Produkční verze má dorazit v horizontu několika let a vzhledově má přesně odpovídat konceptu.
Společně s dalším futuristickým Cadillakem Lyriq oba vozy představují zcela novou éru pro automobilku, která chce oprášit poněkud zašlou slávu způsobenou velkou expanzí luxusních evropských výrobců do USA.
Návrháři, kteří na prototypu pracovali, čerpali inspiraci ve velkolepých modelech z minulosti, jakými byl třeba Cadillac Eldorado. Tím ale historie končí. Vůz totiž stojí na zcela nové platformě Ultium od General Motors, určené výhradně pro elektromobily.
Exteriér vypracovali návrháři ve stylu Art Deco, vůz má ostřejší tvary v přední části, dva svislé přední světlomety, výraznou masku a záď ve stylu „boat tail“, tedy inspirovanou čluny.
V interiéru najdeme pět velkých obrazovek včetně té největší, která sahá přes celou palubní desku. Umí přitom dělit obraz tak, že spolujezdec může sledovat televizi či film a nerušit řidiče.
S novinkou by měl dále na trh dorazit také nový systém Cadillacu s názvem Ultra Cruise, který navazuje na současný software Super Cruise. Jedná se o vyspělého jízdního asistenta, který má funkce pokročilé autonomní jízdy bez nutnosti, aby řidič držel volant.
Cadillac odhalil parametry Escalade-V, má 691 koní a stojí 3,6 milionu korun
Součástí novinky bude také prosklená střecha, která umí měnit svoji propustnost světla, a to dokonce nad každým sedadlem, tak jak si pasažéři zvolí.
Kromě již zmíněné platformy Ultium automobilka zatím nezveřejnila žádná technická data. Podle webu Car and Driver však celestiq má mít pohon i natáčení všech kol, což by znamenalo nejméně po jednom elektromotoru na každé nápravě.
Spekuluje se však alespoň o tom, že si Cadillac za svoji vlajkovou loď bude účtovat 300 tisíc dolarů, aktuálním kurzem 7,19 milionu korun. V případě celestiqu se proto nemůžeme bavit o konkurenci pro Mercedes-Benz, BMW nebo Audi, ale spíše pro budoucí elektrické vozy značky Bentley či Rolls-Royce.