Hlavní obsah

Nový Ford Ranger Raptor poprvé v Česku. Známe parametry i ceník

České zastoupení automobilky Ford do Prahy poprvé přivezlo nový pick-up Ranger a rovnou v té nejextrémnější variantě Raptor. Měli jsme tak exkluzivní příležitost vidět i slyšet očekávanou novinku naživo.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor

Článek

Ford svůj nový Ranger i jeho nejsilnější verzi Raptor představil už přibližně přede dvěma měsíci, ale na trh by se měly první vozy dostat až na konci letošního roku v případě Raptoru a v lednu příštího roku u běžné verze. Českému zastoupení se ovšem podařilo do Prahy dostat jeden z mála předprodukčních kusů, a to rovnou v již zmiňovaném provedení Raptor.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor

Vůz se bude vyrábět v Thajsku a zákazníci už mají možnost vytvářet své objednávky přes oficiální stránky Fordu. Výroba pak začne v červenci a první kusy na trh dorazí v prosinci. Ford mimo jiné v rámci české premiéry uvedl, že Ranger je v současnosti jeho „nejglobálnějším“ modelem, jelikož se prodává ve 180 zemích světa.

Ford představuje Ranger Raptor, zběsilý pick-up míří do Evropy

AutoMoto

Co se samotného auta týče, jedná se o skutečně velký pick-up s provozní hmotností 2478 kg, který má maximum stanovené až na 3130 kg a utáhne až 2500 kg těžký přívěs. Designově se v nové generaci Ranger přiblížil americkému sourozenci F-150, což evokují LED Matrix světlomety ve tvaru písmene C nebo hranatá maska chladiče s velkým nápisem Ford.

Za zmínku rozhodně stojí, že Raptor dorazí na trh s novou korbou, jejíž víko lze použit jako pracovní stůl, zásuvkami 230 V/400 W na korbě nebo sektorovým osvětlením okolí vozu. Ford tak chce ukázat, že i nejostřejší verze bude praktickým pomocníkem kutilů i řemeslníků. Za příplatek si pak bude možné pořídit i elektronicky uzavíratelné víko korby.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor

V interiéru ovšem najdeme pravý opak, protože Ford zde na rozdíl od minulé generace kladl důraz na větší luxus a kvalitu použitých materiálů. Najdeme zde proto pohodlnější kožená sedadla s nápisem Raptor v kombinaci s kůží Alcantara, 14,8″ digitální přístrojový štít a především vertikální 12″ displej infotainmentu s novým operačním systémem SYNC 4A. Nový je i volič automatické převodovky s názvem E-Shifter a kulatý volič jízdních režimů.

Raptor ale nejvíce zaujme novým motorem, protože Ford se rozhodl pod kapotu vsadit dvakrát přeplňovaný třílitrový zážehový agregát V6 EcoBoost, který nabídne v rámci emisních norem Euro 6.2 výkon 288 koňských sil a 491 Nm točivého momentu. Standardně bude motor spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol e-4WD. U něj lze volit mezi čistou zadokolkou, připojitelnou čtyřkolku, pevnou čtyřkolkou nebo pohonem všech kol s redukcí.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor

Nejostřejší Ranger na trhu mimo jiné nabídne 7 jízdních režimů, tři z nich (Normal, Sport a Kluzký povrch) na běžné vozovky a zbylé čtyři (Skály, Písek, Bláto a Baja) do terénu. Celkem auto nabídne až 100 různých kombinací nastavení. Nový Raptor například oproti minulé generaci dokáže uzavřít zadní i přední diferenciál. Nové jsou i aktivní tlumiče Fox Live Valve s funkcí Bypass, kterou jsou kombinované s vinutými pružinami vpředu i vzadu.

Raptor si lze už nyní objednat za základní cenu 1 823 310 korun, za které už ovšem dostanete kompletní model. Připlatit si lze jen za elektrický kryt korby, metalický lak, ochrannou vanu korby a ozdobné polepy. Ve standardu jsou třeba i sedmnáctipalcová kola s terénními pneumatikami BF Goodrich. Auto nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a spotřebu 13,8 litru na 100 km. V průběhu příštího roku na trh dorazí i Raptor s dvoulitrovým dieselovým motorem a výkonem 205 koní.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor

V rámci premiéry dále Ford uvedl i další detaily k běžnému modelu Ranger. Včetně Raptoru nabídne 7 různých variant vzestupně od XL přes XLT až po verzi Limited, terenní speciál Tremor, tradičně oblíbený Wildtrak a nejluxusnější Platinum, která je pro tento model novinkou.

Základ motorizací bude tvořit vznětový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 170 koní a vrchol třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 240 koní. I přes stejné základy s modelem Volkswagen Amarok však bude jeho šestiválec odlišný.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám