Hlavní obsah

Nový Ford Ranger je tu, připomíná větší F-150

Ford Ranger se ukázal ve své čtvrté generaci. Globálně prodávaný pick-up nabídne i šestiválcový motor.

Ford představuje nový rangerVideo: Ford/Novinky.cz

Článek

Dávno není tajemstvím, že pro novou kapitolu menšího pick-upu Ranger, který se opět bude prodávat i na evropském trhu, se Ford spojil s Volkswagenem. Z této novinky později vznikne druhá generace VW Amarok.

Nepředbíhejme však, nový ranger je tu opět s rámovou konstrukcí jako klasický pick-up střední velikosti, ve Spojených státech jej doplňuje i menší model Maverick a větší řada F. Právě takovému Fordu F-150, dlouhodobě nejprodávanějšímu vozu v USA, se novinka podobá, především díky vertikálně členěným světlometům.

Pick-up, dodávky a elektromobil. Ford odhalil společné plány s Volkswagenem

AutoMoto

„Zákazníci nám řekli, že ranger musí vypadat robustně a vzbuzovat sebedůvěru,“ řekl Max Tran, šéfdesignér rangeru. „V tom, jak by měl ranger vypadat a jak by se v něm měli cítit, měli zcela jasno.“

Přesné rozměry karoserie zatím Ford neprozradil, ale podvozek má rozchod kol i rozvor náprav mezigeneračně zvětšený o shodných 50 mm. Novou konstrukci má i přední náprava, zadní zůstává tuhá.

Interiéru dominuje 10,1 až 12palcová obrazovka multimediálního systému Sync 4 s on-line funkcemi. Nový je třeba i menší volič samočinné převodovky.

Ford Focus má po faceliftu méně tlačítek a velkých motorů

AutoMoto

„Když jsme trávili čas se zákazníky a pozorovali, jak šplhají na korbu, viděli jsme velký prostor ke zlepšení,“ řekl Anthony Hall, jeden z vedoucích konstruktérů. „Lidé si stoupali na zadní pneumatiku a pak přehazovali nohu přes bočnici korby nebo se zapírali o otevřené víko korby.“ To podle automobilky inspirovalo konstruktéry k vytvoření integrovaného schůdku za zadními koly.

Víko korby pak poslouží jako mobilní pracovní stůl. Díky kapsám na upevňovací svorky a integrovanému pravítku na něm lze měřit a řezat materiál.

Pětiválec dává s novým vydáním sbohem, na výběr bude z třílitrového šestiválce a později i dvoulitru s jedním i dvěma turbodmychadly. Jde o vznětové jednotky, ovšem přesné specifikace včetně původu jednotek Ford zatím nekomunikuje.

Ford Fiesta přijíždí po modernizaci, logo přesouvá do masky

AutoMoto

Zákazníci se budou moci rozhodovat mezi dvěma typy pohonu všech kol – elektronicky přiřaditelným i za jízdy a nově zkonstruovaným stálým pohonem.

V Evropě zahájí Ford příjem objednávek na novou generaci Rangeru ve druhé polovině roku 2022 s tím, že první vozy budou zákazníkům dodány začátkem roku 2023. Do té doby by automobilka měla přijít s podrobnějšími technickými informacemi, ale i cenou.

Související témata:

Výběr článků

Načítám