Článek
Ford Puma je něco úplně jiného, než si mnozí pamatujete z let 1997 až 2002. To bylo maličké kupé, které nebylo oslnivé ani vzhledem, ani výkony. Díru do světa neudělalo, takže skončilo bez náhrady.
Teď je Ford Puma crossover, který je něco mezi hatchbackem a SUV. Velikostně je vetknut mezi Ecosport a Kugu, ovšem proti nim nabízí mnohem větší kufr. Zatímco SUV mají jen 356 resp. 406 litrů, Puma má 456 l.
Je to takové rodinné auto ve všech směrech, i když může být i pěkně luxusní. Výbava Titanium X totiž přináší prvky velmi zajímavé na tuhle třídu. Především přední sedačky budou nejen vyhřívané, ale také sériově dostanou masážní funkci beder. Ale se sedadly to není všechno. Další překvapivou informací je to, že auto dostalo snadno odnímatelné potahy, aby bylo možné je prát!
Interiér pak nabídne i luxusní audiosoupravu Bang & Olufsen s deseti reproduktory, bezdrátové dobíjení telefonu, imitací dřeva obloženou palubní desku apod. Auto pak dostane všechny elektronické asistenty jinak nabízené i v příplatkové nabídce, jako jsou předkolizní systém, adaptivní tempomat, sledování jízdních pruhů nebo značek.
Zvenčí poznáte auto podle trochu jiného nárazníku (třeba spodní lízátko je dělené) nebo podle osmnáctipalcových desetipaprskových kol s barvou Pearl Grey. Technicky se auto ale nezměnilo. A tak se zatím bude nabízet jen s tříválcem o objemu jeden litr s výkony 92 a 114 kW. Cenu zatím neznáme, ale víme, že do prodeje v ČR přijde na začátku roku 2020.