Článek
Automobilka Ford odhalila sedmou generaci ikonického mustangu už před víc než půlrokem s tím, že se na český trh podívá koncem roku 2023. Přesto je v Česku o něco dříve - na motoristické slavnosti Legendy, která probíhá o tomto víkendu na Výstavišti v pražských Holešovicích.
Už odhalení představilo úspěch designérů v tom, zachovat ducha legendárního amerického muscle caru, ale posunout ho do moderní doby. Od retro vlny, na které se před 18 lety velmi úspěšně svezla pátá generace, ušel jeho design do generace sedmé opravdu dlouhou cestu a retro je v podstatě úplně pryč.
Jestli je to dobře, nebo špatně, záleží na každém. Ostré rysy jsou v každém případě zajímavé a přísně vyhlížející, ovšem trochu hrozivý výraz přídě předchozího provedení se trochu vytratil. A samozřejmě to podstatné na mustangu, tedy atmosférický osmiválec pod kapotou, zůstává. V Česku to dokonce bude jediné pohonné ústrojí, které bude k mání.
Nový Ford Mustang je tu, osmiválec i manuál zůstávají
Větší změny jsou v interiéru, odkud zmizela tradiční dvojice kapliček. Palubní deska dostala dva obří displeje, spojené do jednoho panelu, a tak je dojem, který člověk z interiéru má, poněkud obyčejnější.
Na druhou stranu, materiály a kvalita interiéru působí o něco lépe než dosud. A za zmínku také stojí, že navzdory přítomnosti páky na středovém tunelu, která vypadá jako ruční brzda, je parkovací brzda ryze elektronická - touto pákou se ovládá jako běžným tlačítkem. Je však použitelná při driftování klasickým způsobem, jako by byla mechanická.
Dobrou zprávou alespoň je, že úchvatná šíře informací, které nabízel přístrojový štít dosavadního mustangu, se neztratila - jen se přestěhovala do centrální obrazovky.
Vzhledem k tomu, že česká premiéra mustangu na Legendách je výhradně statická, zatím nemůžeme sloužit poznatky, jak nový mustang jezdí. To se ale jistě změní, jakmile se k nám na podzim dostanou první vozy evropské specifikace.