Článek
Příští generace Mustangu má dostat kódové označení S650 a hlavně hybridní pohon. Britský Autocar přináší první zákulisní informace o nástupci úspěšné generace, která byla jako první prodávána globálně.
Do Evropy se Fordu podařilo prodat přes 55 tisíc kusů, nepřekvapivě nejvíce za celou historii klasického „pony caru”. I novinka by měla být globálně nabízeným vozem.
Test Fordu Mustang GT: Vztyčený osmiválcový prostředníček
Již v roce 2017 zněly z modrého oválu hlasy o tom, že chtějí hybridní Mustang představit již v roce 2020, ovšem ve stejném roce se vedení ujal nový šéf. Jim Hackett podle všeho raději uspíšil uvedení elektrického crossoveru Mustang Mach-E, který si slavné jméno marketingově přisvojil.
Nyní se pozornost z hlediska elektrifikace upírá na klasické kupé a kabriolet. Uniklé patentové nákresy ze zmiňovaného roku 2017 ukazují hybridní pohon ve spojení s vidlicovým osmiválcem a pohonem zadních kol - tak typickým schématem Mustangu.
Další verze ovšem ukazuje dva elektrické motory navíc - každý u jednoho z předních kol. To by znamenalo, že Mustang by mohl být v příštím vydání nejen poprvé hybridní, ale také alespoň v některé verzi opět poprvé s pohonem všech kol.
Ford Mustang na baterky je tady. Crossover Mach E se konečně představil
Takové scénáře podle Autocaru podporuje i fakt, že nová generace Mustangu by měla být založena na modulární platformě CD6, na které staví třeba i SUV Explorer. To používá podobné schéma pohonu.
I když se příchod prvního hybridního Mustangu, možná i s pohonem všech kol, zdá více než pravděpodobný, otázkou zůstává další nabídka pohonných jednotek. Ford totiž stále má dost odvahy na to, aby v nabídce nechal i starosvětský atmosféricky plněný osmiválec. Onu odvahu mu v boji s emisními flotilovými pokutami může dodat právě legislativně úsporná hybridní varianta.