Článek
Poté, co se speciální verze pod kompletním názvem D8 GTO-JD70 dostala na veřejnost jen ve dvou zastřených obrázcích bez bližších informací, dělí se Nizozemci o bližší informace a parametry sportovního automobilu.
Hlavně rychle do zatáček
To nejdůležitější, kam všechny změny směřovaly, bylo zvýšení rychlosti v zatáčkách, i když má auto stále sériové silniční pneumatiky. Například většina dílů je tedy z uhlíkového kompozitu, čímž se podařilo srazit hmotnost pod 700 kg. Novinka zvládne v zatáčkách dosáhnout přetížení až 2 G, při akceleraci až 1,02 G.
Samozřejmě, že to není jen karoserií, ale třeba i novými skořepinovými sedadly nebo lehčím akumulátorem. Úpravy na karoserii, jako je třeba nový nos, zvýšily přítlak o 80 kg na přední a 50 kg na zadní nápravu.
Zavěšení kol dostalo nové stavitelné zkrutné tyče a také ve třech polohách nastavitelné tlumiče. Pokud půjdeme od zadních kol směrem k motoru, přejdeme kolem nového sportovního diferenciálu s omezenou svorností až k manuální pětistupňové převodovce.
Nový Volkswagen Golf osmé generace přijíždí s pěti hybridními verzemi
Motor je stále přeplňovaný Audi 2.5, ovšem s notnou dávkou modifikací. I když se výkon zvedl na 309 kW (415 koní) a točivý moment na 520 N.m, stále auto splňuje emisní limity Euro 6D-Temp, a to díky novému katalyzátoru a také řízení motoru od firmy Bosch, která upravuje otáčky agregátu při přeřazování.
Sedmdesát zákazníků si bude moct auto koupit za 163 636 eur, tedy asi 4 254 000 Kč.