Článek
Nová generace modelu Dodge Charger vyvolala v zámoří pořádné pozdvižení, neboť přináší celou řadu zásadních změn. Model Charger je dostupný s dvoudveřovou i čtyřdveřovou karoserií, čímž nahrazuje i model Challenger, a pod kapotou je poprvé na výběr mezi elektrickým a čistě spalovacím typem pohonu.
Velkou kontroverzi přitom vyvolal konec ikonických motorů V8 Hemi, na kterém měl zřejmě hlavní zásluhu bývalý šéf koncernu Stellantis a které už se pod kapotu zřejmě nevrátí.
Ne všechny zprávy jsou však negativní. Již od premiéry modelu se totiž spekulovalo o možnosti, že vůz oficiálně zamíří i na exportní trhy včetně evropských.
Tuto informaci pak nedávno pro Carscoops potvrdil i tiskový mluvčí značky, který uvedl, že během druhé poloviny roku 2025 bude nový Dodge Charger dostupný u importérů napříč Evropou. A to v obou provedeních karoserie a s elektrickým i čistě spalovacím pohonem.
Není zřejmé, jaká konfigurace dorazí na evropské trhy jako první, lze však předpokládat, že půjde o čistě elektrickou verzi, označovanou v zámoří Charger Daytona. V USA jsou dostupné dvě konfigurace, vždy s dvojicí elektromotorů, kdy základní nabízí nejvyšší výkon 456 koní, vyšší verze pak až 630 koní.
Spalovací model je osazen přeplňovaným třílitrovým řadovým šestiválcem Hurricane, opět dostupným ve dvou verzích. Základní nabízí výkon 420 koní, silnější pak až 550 koní. Obě přitom mají být spojeny s automatickou převodovkou, o manuálním řazení se zatím pouze spekuluje.