Hlavní obsah

Nový Dodge Charger přijíždí jako sedan a kupé, nabídne elektromotor i šestiválec

Zcela nový Dodge Charger se představuje jako čistě elektrické kupé, ale příští rok dorazí i jako sedan a pod jeho kapotou se objeví spalovací šestiválec. Oproti minulé generaci však chybějí motory V8 i pohon pouze zadních kol.

Foto: Stellantis

Nový Dodge Charger

Článek

Po dlouhém čekání představila automobilka Dodge produkční verzi konceptu Charger Daytona SRT, uvedeného již v roce 2022, který ukazuje budoucnost populárních amerických „muscle cars“. Po 19 letech od představení minulé generace Dodge Charger totiž sází na zcela novou techniku.

Vůz stojí na nové platformě, poprvé v historii nabídne čistě elektrickou verzi, v nabídce zcela chybějí motory V8 a standardní pohon zadních kol nahrazuje pohon všech kol. Charger se navíc vrací k dvoudveřové karoserii, dostupný však bude i jako čtyřdveřový sedan. Novinka tak v nabídce nahradí modely Dodge Charger i Challenger.

Jako první se začne v továrně Windsor v Ontariu vyrábět dvoudveřové kupé, začátkem příštího roku se pak nabídka rozroste o čtyřdveřový sedan. Oba vozy přitom sdílejí platformu s rozvorem 3074 mm, což je působivá hodnota. Kupé měří na délku 5248 mm, na šířku 2028 mm a na výšku 1497 až 1499 mm, dle verze.

Poslední Dodge Challenger opustil výrobní linku, nástupce bude elektrický

AutoMoto

Jde tak o pořádný kus auta, který svou délkou i šířkou překonává dokonce i Mercedes-Benz třídy S. Při těchto rozměrech a s elektrickým pohonem pak nepřekvapí ani extrémní hmotnost přes 2,6 tuny.

Design se ve velkém drží původního konceptu a sází na uhlazené plochy v kombinaci se silnými tvary a maskou připomínající historické modely. Zajímavostí je výrazný světelný podpis nebo spoiler integrovaný do přední části kapoty.

Ten je odkazem na původní Charger Daytona z oku 1969, u moderního vozu ho však dostanou pouze elektromobily, které jako jediné získají oficiální název Charger Daytona. Vozy se spalovacími motory dostanou název Dodge Charger a vystouplejší kapotu s lehce upraveným předním nárazníkem.

Technickým základem nového Dodge Charger je platforma STLA Large, díky níž vůz nabídne zajímavé výkony. Vrcholem nabídky bude verze Banshee s 800V architekturou a dvoustupňovou převodovkou, která by měla být konkurentem pro Teslu Plaid.

Běžnou nabídku bude tvořit šest verzí s 400V architekturou, jednostupňovou převodovkou, dvojicí elektromotorů (pohánějících všechna kola) a baterií s kapacitou 100,5 kWh, přičemž využitelných bude 93,9 kWh. Na začátku prodejů ale budou dostupné pouze dvě verze, doplněné o výkonnostní vylepšení, které bude později za příplatek.

Model R/T nabídne nejvyšší výkon 370 kW (503 k) a 548 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,7 sekundy a maximální rychlost dosahuje 221 km/h. Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 510 kilometrů.

Výkonnější Scat Pack nabídne nejvyšší výkon 500 kW (680 k) a točivý moment 850 Nm. Z 0 na 100 km/h pak zrychlí za 3,3 sekundy a maximální rychlost je 216 km/h. Dojezd už by se však měl pohybovat pouze okolo 418 kilometrů.

Oba modely jsou vybaveny předním i zadním elektromotorem s maximálním výkonem 250 kW. Pro získání nejlepších parametrů je však třeba stisknout tlačítko Power Shot, které zvýší výkon na 15 sekund. Oba vozy také podporují rychlonabíjení při výkonu až 350 kW, kdy nabití z 20 na 80 procent zabere asi 28 minut.

Zajímavostí elektrických modelů Daytona bude i speciální systém Dodge Fratzonic Chambered Exhaust, který by měl simulovat zvuk původního Dodge Charger Hellcat. Zvuk se bude lišit podle jízdního režimu a půjde i zcela vypnout. V současné době ale automobilka zvuk ještě stále ladí.

Pro fanoušky spalovacích motorů Dodge začátkem roku 2025 nabídne model Charger s 3litrovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem Hurricane, který se již nyní používá v některých modelech Jeep a RAM. Svými výkony by přitom šestiválec měl zastínit původní motory V8.

Základní Charger Sixpack S.O. ve verzi R/T nabídne při stisku tlačítka Power Shot nejvyšší výkon 370 kW (426 k), výkonnější verze Sixpack H.O. ve verzi Scat Pack pak nabídne až 500 kW (558 k), čímž o 66 koní překoná 6,4litrový motor V8 HEMI. Šestiválec je spojen s osmistupňovým automatem a opět pohání všechna kola.

Chování vozu bude možné uzpůsobit voličem jízdních režimů, kdy modely R/T nabídnou režimy Auto, Eco, Sport, Wet/Snot a Track. Modely Scat Pack se samosvorným zadním diferenciálem ovšem přinesou i Donut Mode a Drift Mode, který pomůže s jízdou bokem i začátečníkům.

Foto: Stellantis

Nový Dodge Charger

Modely R/T se také liší designem exteriéru nebo velikostí kol (R/T má standardně 18“ disky, Scat Pack 20“). Pouze pro model Scat Pack bude dostupný i balíček Track Package, obsahující výkonnější brzdy, sportovní pneumatiky, podvozek s aktivními tlumiči nebo data logger s kamerou pro zaznamenávání sportovních výkonů.

Kabina opět vychází z konceptu SRT a nabídne dvojici digitálních obrazovek. V obou verzích je standardem 12,3palcová obrazovka infotainmentu Uconnect 5, před řidičem je ve verzi R/T 10,25“ digitální přístrojový štít, model Scat Pack má 16“ obrazovku. Sedadla jsou standardně čalouněna látkou a vinylem, volitelně však budou k dispozici i sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. Zadní opěradla pak nabídnou možnost sklápění a zvětšení objemu kufru až na 1090 litrů.

Ceny nového Dodge Charger zatím automobilka nezveřejnila, ostatně první vozy by se měly na silnicích začít objevovat až na podzim tohoto roku. Lze přitom očekávat, že elektromobily budou citelně dražší než modely se spalovacím motorem, které dorazí až v roce 2025. Zatím také není zřejmé, zda se nové elektrické modely objeví i na evropském trhu.

Dodge rozjíždí další sérii Last Call, loučí se s osmiválcovým SUV durango

AutoMoto

Nový Ram 1500 Ramcharger je elektrický pick-up, který díky V6 ujede přes 1000 km

AutoMoto

Výběr článků

Načítám