Článek
Může se zdát, že verze Speed je především o rychlosti. Maximálně se rozjede na 335 km/h, což je ale jen o 2 km/h více než výchozí varianta W12. Z nuly na 100 km/h se čas snížil jen o jednu desetinu na hodnotu 3,6 s.
Motor se specifickým uložením válců do písmene W má o 24 koní více, tedy 659 koní a neměnných 900 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Stále nepříliš velké rozdíly, zdá se. Ovšem svůj přídomek si má verze Speed zasloužit především díky odlišnému naladění.
Už osmistupňová dvouspojková převodovka má odlišný software, řadí rychleji a nechává dvakrát přeplňovaný šestilitr vytáčet se do vyšších otáček. V režimu Sport je dokonce přeřazení dvakrát rychlejší než u „standardní” verze W12.
Odlišně je naladěn rovněž podvozek. Adaptivní tlumiče s třístupňovými vzduchovými měchy jsou ve sportovním módu tužší, aktivní stabilizátory pak připojeny na 48V síť pro rychlé reakce.
Kombinace řízení zadních kol, pohonu všech kol s inteligentním rozdělováním točivého momentu a elektronického samosvorného diferenciálu se má postarat o lepší obratnost cestovního kupé, včetně přirozenějšího ovládání plynovým pedálem. Volitelně jsou k dispozici také karbon-keramické brzdové kotouče, které ušetří 33 kilogramů neodpružené hmotnosti.
Navenek lze verzi Speed odlišit tmavými detaily exteriéru, včetně masky díky nástavcům prahů z karbonového vlákna nebo odlišných výfukových koncovek. Speciální jsou rovněž 22palcová kola.
I když si zákazník může uvnitř vybrat i elegantní kombinaci dřeva a světlého čalounění, automobilka novinku záměrně prezentuje v temné konfiguraci s červenými doplňky a sedadly potaženými Alcantarou. Speciální je karbonové obložení a několik nápisů Speed.