Článek
„Nové vozidlo bude vyráběno exkluzivně v Trnavě. Jde v pořadí o čtvrtý model trnavské automobilky v její desetileté historii,“ uvedl šéf slovenského závodu PSA Rémi Girardon. Novinka bude na podzim vystavena na autosalonu v Paříži, první vozy nového modelu Citroën C3 by se k zákazníkům měly dostat koncem letošního roku.
Minulé generace modelu Citroën C3 snadno zapadly v nabídce podobně velkých aut. Nová generace ale vyniká v mnoha ohledech. Především designem, který žádná konkurence nenabízí.
Citroën totiž nasadil vzhled, který si vypůjčil hlavně od C4 Cactus. A to je opravdu svébytný vůz. Testovali jsme ho například zde.
Kapota tak přebírá zvláštní přední masku s trojicí nad sebou položených světel, bočním vypolštářováním vzduchovými vaky airbus nebo velkým oplastováním spodních částí.
To potěší především ty, kteří nechtějí zapadnout v davu a chtějí mít auto originální a na parkovišti nezaměnitelné. Ostatně na to Citroën cílí. Vždyť jen laků bude devět, k tomu tři barvy střechy, nebo dokonce i prosklená.
Nás ale hlavně zajímá auto technicky. Potěší, že i když se zvětšilo (+5 cm do délky), stále zůstalo pod čtyřmetrovou hranicí a navíc zde francouzská značka nesáhla po dnes tak moderním slovu crossover. Je to prostě městské auto, které není vyšší. Naopak, je o pět centimetrů nižší. Takže konečně auto, které nemá ambice se stát vysokonohým mezistupněm.
Nový model obsahuje vychytávky, jako jsou například vzduchové kapsuly Airbump, HD kameru, která snímá situaci před vozidlem a dvacetivteřinová videa okamžitě sdílí na sociální síti.
V případě nehody uloží kamera do paměti 30 vteřin před nárazem a minutu po nárazu. Proti předcházejícímu Citroënu C3 je nový model o 49 mm delší a o 54 mm nižší.
Rozvor náprav narostl na 2,54 m. Benzínové motory mají objemy 1,0 a 1,2 l. Ty mají tři výkonové verze (50, 60 a 81 kW). Pro fanoušky dieselů tu bude jen 1.6 HDi s výkony 55 a 74 kW.
Ještě dlužíme pohled do interiéru. Tady opět jde C3 ve stylu cactusu, ale místo digitálních přístrojů za volantem jsou tu dva analogové s displejem palubního počítače uprostřed a elektronice dává zadost sedmipalcový infotainment. Zajímá nás také velikost kufru. Ta má hodnotu 300 l. Ceny zatím nebyly uvedeny.