Článek
Zatímco evropský hatchback C3 zůstává nejstarším zástupcem segmentu v rámci skupiny Stellantis a nástupce za rohem zřejmě ani po pěti letech nečíhá, mimo takzvaný starý kontinent je tu se stejným názvem úplná novinka.
Nová C3 pro Jižní Ameriku je v rámci Citroënu, ač se to na první pohled nemusí zdát, jedním z klíčových modelů v novodobé historii automobilky. Důvod je prostý. Společnost oznámila, že v rámci nutného zvýšení tržeb musí prorazit na nejvíce se rozvíjejících trzích, kterými je právě Jižní Amerika, potažmo další země.
V polovině tohoto desetiletí hodlá Citroën prodávat až 30 procent celkové produkce mimo Evropu, čemuž má jako první napomoci právě nová C3. Ta byla speciálně navržena pro jihoamerické silnice, protože je vyšší a robustnější, kvůli množství nezpevněných cest. Vůz se tak spíše podobá evropskému C3 Aircross.
Citroën omladil C3, přidal LED světla a desítky barevných kombinací
Auto si zachovalo podobné rozměry jako v Evropě, nicméně klíčový je fakt, že se délkou vešlo pod 4 metry. To napovídá, že v budoucnu může i do Indie, kde se na něj bude uplatňovat nižší daňová sazba. Vůz má světlou výšku slušných 180 milimetrů a větší kola. Nová C3 je pak prvním ze tří klíčových modelů Citroënu, které se postupně představí mimo Evropu.
Citroën od loňského roku patří do portfolia Stellantisu, který má v Jižní Americe celkově už 14 modelů. Nová C3 tak tuto flotilu doplní s tím, že by se měla postavit mezi nejprodávanější modely, především díky své kompaktnosti.