Hlavní obsah

Nový Citroën C3 Aircross odkrývá techniku a slibuje zajímavé ceny

Po odhalení designu nyní Citroën konečně odkrývá detailnější informace o novém kompaktním SUV. Až sedmimístný model bude dostupný s čistě spalovacím, hybridním i čistě elektrickým pohonem. Cena bude začínat pod hranicí 500 000 korun.

Foto: Stellantis

Citroën C3 Aircross

Článek

Automobilka Citroën odhalila tvary nové generace modelu C3 Aircross již v polovině dubna, kdy zveřejnila i délku 4390 mm a prozradila, že kabina nabídne pětimístné a sedmimístné uspořádání. Nyní ale konečně zveřejňuje i bližší detaily.

V oblasti rozměrů se například dozvídáme, že nové kompaktní SUV bude 1,79 metru široké a 1,66 metru vysoké. Rozvor má délku 2,67 metru a dobrodružný charakter umocňuje kromě designu i světlá výška přes 200 mm.

Nový Citroën C3 Aircross přijíždí s prostorem pro 7 cestujících

AutoMoto

Kabina nabídne nová sedadla Advanced Comfort, která díky nové vrstvě pěny o síle 10 až 15 mm slibují lepší oporu a vyšší komfort na delších cestách. V palubní desce najdeme infotainment o úhlopříčce 10,25 palce, který doplňuje menší obrazovka s důležitými jízdními informacemi pod čelním sklem.

Navzdory trendům nabídne C3 Aircross i panel ventilace s tlačítky, pod kterým je přihrádka s bezdrátovou nabíječkou. Při pohledu do kabiny je pak celkově vidět důraz na vysokou praktičnost s řadou odkládacích a úložných prostor.

Pětimístná verze nabídne kufr o objemu 460 litrů, sedmimístná verze pak pouze 30 litrů, respektive 330 v pětimístné konfiguraci. Sedadla ve třetí řadě jsou dělena 50/50, dají se zaklopit do podlahy a přístup by měly usnadnit velké zadní dveře. Sedadla v druhé řadě jsou dělena v poměru 40/60. Maximální objem kufru je 1600 litrů.

Pětimístná verze navíc slibuje umístění sedadel o 65 mm dál od přední řady sedadel (než u verze sedmimístné), díky čemuž by měla nabídnout nejlepší prostor pro kolena v segmentu. Prostor pro lokty je pak údajně o 25 mm lepší, než je průměr tohoto segmentu.

Citroën C3 Aircross bude dostupný se třemi typy pohonných jednotek. Úplný základ tvoří čistě spalovací tříválec PureTech Turbo o výkonu 75 kW (100 k), který je spojen s šestistupňovým manuálem.

První elektrické kompaktní SUV

K dispozici je však i 1,2litrový hybrid, jehož základem je tříválec o výkonu 100 kW (136 k), který doplňuje elektromotor o výkonu 21 kW (28 k) uložený v osmistupňové dvouspojkové převodovce. O napájení systému se stará 48 V baterie uložená pod podlahou.

Poprvé v segmentu kompaktních SUV pak Citroën nabízí i čistě elektrickou verzi, která je osazena elektromotorem o výkonu 83 kW (113 k), napájeným z LFP (lithium-železo-fosfát) baterie s kapacitou 44 kWh. Dojezd na jedno nabití by měl být přes 300 km, zatím ale není oficiální.

Čistě elektrický model nabídne podporu rychlonabíjení při výkonu až 100 kW, kdy nabití z 20 na 80 procent kapacity baterie zabere asi 26 minut. Pomalé nabíjení bude k dispozici při výkonu až 11 kW. Pak nabití z 20 na 80 procent zabere asi 2 hodiny a 50 minut.

V příštím roce navíc automobilka uvede na trh verzi vybavenou odlišnou baterií, která by měla zajistit dojezd na jedno nabití až kolem 400 kilometrů.

Spalovací verze za necelý půlmilión

Podvozek slibuje tradiční komfort vozů značky Citroën, ke kterému přispívají tlumiče Advanced Comfort s progresivními hydraulickými dorazy. Na maximální bezpečnost pak dohlíží řada bezpečnostních a asistenčních systémů.

Přesné datum uvedení modelu na trhy zatím neznáme. Čistě elektrická verze by se v Evropě měla nabízet za cenu pod 30 000 eur, což je necelých 750 000 korun. Základní čistě spalovací verze by měla začínat na ceně dokonce pod hranicí 20 000 eur, což je necelých 500 000 korun.

Citroën prodává oboustrannou dodávku jako z grotesky. Dává to perfektní smysl

AutoMoto

Citroën má stáhnout z nabídky C5 X po jediné generaci

AutoMoto

Výběr článků

Načítám