Článek
Zatím jediný model Kaipan 57 resp. 47 (podle použitého motoru) byl kopií slavného Lotusu Seven. Několik desítek prodaných kusů majitele vyburcovalo ke konstrukci vlastního vozu. Kaipan 14 je mnohem modernější - přední část včetně kol má kapotovanou. Kruhové světlomety jsou zapuštěny do plastové přídě, ale ať se snaží karbon zakrýt co nejvíc, poznáváme ve voze starší model 57. Příbuznost je zřejmá - sice je to zcela nový vůz, protažené blatníky a úzký prostor pro posádku je jasným znamením.
Kaipan 14 má základ ve svařovaném trubkovém rámu. Na něj je připevněna karoserie z kompozitních materiálů. Délka vozu je 3815 mm, šířka 1640 mm a výška jen o dvacet milimetrů překročí 1,2 m. Pohotovostní hmotnost 659 kg dovoluje instalovat i slabší motor, který je z produkce Škoda.
Instaluje se zatím čtyřválec o objemu 1289 ccm s výkonem 40 nebo 50 kW. Točivý moment je buď 90 N.m při 3000 ot./min, nebo 100 N.m při 3750 ot./min. Že tyto charakteristiky důvěrně znáte? Jistě - agregát pochází ze Škody Favorit. Maximální doporučená rychlost vozu je 140 km/h.
Cena automobilu je 457 000 Kč při kompletní stavbě vozu, nebo až 134 000 Kč při nejjednodušší stavebnici. Pro vůz si však budete muset zajet do Smržovky, kam se firma přestěhovala z Prahy.