Článek
Vantage je klasickým modelem britské prémiové automobilky Aston Martin již po dobu 74 let, s novým modelovým rokem ovšem nabízí ještě působivější vzhled, dynamiku, jízdní vlastnosti a technologie na palubě.
Začněme ale od ručně skládaného 4,0litrového motoru V8, jehož výkon narostl o 155 koní a 115 Nm na výsledných 665 koní a 800 Nm točivého momentu. Díky upraveným vačkám, větším turbodmychadlům, zlepšenému chlazení a dalším úpravám je nový Vantage nejrychlejším modelem v rámci této modelové řady.
Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, která tradičně pohání zadní kola. Zrychlení z 0 na 96 km/h vůz slibuje v čase 3,4 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 325 km/h. Se zrychlením navíc pomáhá upravený systém launch control a nastavitelný systém kontroly trakce.
Kromě navýšení výkonu došlo také k řadě konstrukčních změn, které mimo jiné zvýšily tuhost karoserie a přispívají tak k ještě lepší ovladatelnosti. Automobilka upravila a lehce posunula přední nápravu, použila tužší výztuhy a zvýšila tuhost karoserie mezi zadními tlumiči. Vůz s vyvážením mezi nápravami 50:50 by tak měl být ještě ovladatelnější.
Podběhy standardně vyplňují 21palcová kovaná kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 5 S s rozměry 275/35 vpředu a 325/30 vzadu. Brzdy jsou standardně ocelové, volitelně jsou ale dostupné i karbon-keramické kotouče, které sníží neodpruženou hmotnost o 27 kilogramů. Úpravou navíc prošel i elektronický posilovač řízení.
Aston Martin Vantage přijíždí v edici F1 jako safety car na silnice
K maximálnímu požitku za volantem by navíc měla přispívat i chytrá elektronika, která sbírá data o jízdě z mnoha míst, jako je šestiosý akcelerometr, pohonné ústrojí, systém brzd atd. Ve spolupráci s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem a systémem ESP pak vůz upravuje ovladatelnost během milisekund a pomáhá lépe projíždět zatáčky.
S novým modelovým rokem ale došlo i k vylepšení designu, přičemž exteriér zaujme především zvětšenou mřížkou masky chladiče s tradičními tvary. Nové jsou rovněž Matrix LED světlomety, které designem připomínají větší model DB12. Vzadu zaujme širší nárazník s většími koncovkami výfuků, podtrhující sportovní charakter.
Proměny se dočkala i palubní deska, která dostala nový 10,25palcový displej infotainmentu, doplněný o řadu fyzických ovladačů a tlačítek ve středovém tunelu. Jistě potěší nová 3D navigace, komunikace s mobilní aplikací nebo volitelný audiosystém Bowers & Wilkins s 15 reproduktory a výkonem 1170 wattů.
Nový Aston Martin Vantage se začne vyrábět ještě v průběhu tohoto čtvrtletí, první vozy by zákazníkům měly být doručeny během druhého čtvrtletí tohoto roku. Cenu automobilka nezmiňuje.