Článek
Vůbec první střešní airbag je zcela logickým prvkem, který by měl ochránit posádku před následky nehody, při které se vozidlo obrátí na střechu. Nafoukne se stejně rychle, jako třeba boční airbag – za 0,08 sekundy. Jeho práce ale spočívá v něčem jiném.
Ukazuje se totiž, že panoramatická okna mají několik zásadních nedostatků. Především snižují tuhost střechy, takže při převrácení dochází k větším deformacím. Také se střešní okno při převrácení vylamuje ven a rozbíjí se na kusy. V neposlední řadě se dovnitř touto velkou dírou mohou dostat cizí předměty.
Hyundai Mobis, který pro tento airbag musel nechat registrovat 11 patentů, si od instalace slibuje výrazné zmenšení následků nehod. Zvlášť v dnešních dobách, kdy auta mají hodně vysoké těžiště, takže je tu přece jen vyšší pravděpodobnost rotace vozu při nehodě.
Sluší se připomenout, že automobilky vymýšlejí hromady nových zajímavých airbagů, které se montují do rozličných míst. Porsche je dává například do A-sloupků kabrioletů, Ford navrhl bezpečnostní pásy s nafukujícím se airbagem nebo Mercedes si nechal patentovat externí airbag chránící chodce.