Článek
Nový model Velorexu vznikl před více než rokem a loni jej Brída představil na veletrhu vozidel Sema v Las Vegas. Podle něj jsou právě USA vhodným trhem pro nástupce legendární tříkolky. "Každý vyrobený kus je originál. V podstatě vyjdeme zákazníkovi ve všem vstříc," uvedl. Zakázková výroba ale z původně levného vozítka dělá stroj za 500 a více tisíc korun.
Původní dvoutaktní motor Jawa nahradil agregát od Hondy s výkonem přes 150 koní, na přání zákazníka může být vozítko osazené i motorem jiné značky, například dvouválcem Ducati. Výkon ani maximální rychlost výrobce neudává.
Motoscoot nový velorex nabízí pod označením Velor-X-Trike, protože původní značku si zaregistrovala jiná firma. Původní "hadrák" pro invalidy spatřil světlo světa před 61 lety. Jeho tvůrce Mojmír Stránský zemřel v pondělí 13. června. Motoscoot vedle Velorexu před pěti lety oživil i populární moped "pařez", který prodává se čtyřtaktním motorem čínské výroby. I New Pionýr by se měl začít prodávat v USA.