Článek
Italská karosárna Zagato se proslavila působivými úpravami sportovních vozů. Nejnovějším modelem v její nabídce je sportovní kupé AGTZ Twin Tail, jehož předlohou se stal historický závodní vůz Alpine A220 ze šedesátých let. Ten vznikal s cílem zvítězit v závodu 24 Hodin Le Mans, k čemuž mu měla pomoci i aerodynamická karoserie s dlouhou zádí.
Historický závodní vůz Alpine A220 úspěchu na čtyřiadvacetihodinovce bohužel nedosáhl, ve snaze dosáhnout s vozem úspěchu v jiných závodech se ale značka Alpine rozhodla uříznout z vozu s šasi číslo 1731 jeho dlouhou záď a poslala ho na závody do vrchu, kde si připsal několik pódiových umístění.
Dnes je Alpine A220 poněkud opomíjeným závodním vozem, proto se mu karosárna Zagato rozhodla složit poklonu v podobě nového modelu AGTZ Twin Tail. Jeho základem se opět stal vůz značky Alpine, ovšem nyní již moderní kupé A110.
Automobilka přepracovala jeho příď, včetně nárazníku, masky chladiče a světel. Úpravou prošla také střecha, boční okénka nebo tvary zadních blatníků.
Největší změnu ale naznačuje už název Twin Tail. Zadní část vozu je totiž možné osadit karbonovým „prodloužením“, které vytvoří siluetu dlouhého sportovního vozu a zřejmě i zlepší aerodynamiku. Zadní část by přitom mělo být možné nainstalovat i sundat. A to zřejmě bez větších zásahů.
Úpravce bohužel neprozradil, zda provedl změny i pod kapotou. Standardní Alpine A110 přitom pohání uprostřed uložený 1,8litrový přeplňovaný motor, nabízející nejvyšší výkon 188 kW (255 k). Vrcholný model A110 R pak nabízí až 221 kW (301 k).
Karosárna plánuje vyrobit pouze 19 kusů modelu AGTZ Twin Tail, přičemž cena by se měla pohybovat okolo 650 tisíc eur, což je bezmála 16,5 milionu korun.
Vůz bude mít oficiální premiéru v květnu u italského jezera Como. Dodávky prvních kusů by měly začít v říjnu tohoto roku.