Hlavní obsah

Nové volkswageny se u některých funkcí vrátí k tradičním tlačítkům

Sázka na dotykové obrazovky, panely a tlačítka se evidentně nevyplatila. Nové modely by se opět měly vrátit k tradičním tlačítkům, jak už naznačil i koncept dostupného elektromobilu ID. 2all.

Foto: Volkswagen

Kabina konceptu ID. 2all naznačila návrat tlačítek

Článek

S modely Volkswagen Golf osmé generaceVolkswagen ID.3 vsadila německá automobilka na nový koncept ovládání, které bylo soustředěno především do dotykových obrazovek, kapacitních tlačítek a dotykových ploch. Mezi odborníky ani zákazníky se však s příliš velkým nadšením nesetkalo.

V reakci na nevelké nadšení proto automobilka zřejmě chystá velký obrat, který ukázal už koncept elektromobilu ID. 2all, tedy vozu s cenovkou kolem 25 000 eur (cca 610 000 Kč). Například často kritizované nepodsvícené ovládání ventilace v něm nahradila řada klasických tlačítek, která jsou navíc podsvícená.

Ovládání infotainmentu by pak měl usnadnit otočný volič ve středové konzoli, podobný ovládání iDrive známému z vozů BMW. Před řidičem, za volantem s klasickými tlačítky, je pak větší samostatná obrazovka přístrojového štítu, která nabídne více stylů budíků a přispěje tak k vyšší bezpečnosti.

Koncept ID. 2all by přitom měl ukazovat „nový přístup pro nové modely,“ jak podle britského Autocar uvedl Darius Watola, interiérový designér značky Volkswagen. Toto řešení by mělo vycházet přímo ze zpětné vazby od zákazníků.

Podle interiérového designéra by pak zákazníci v Evropě měli mít na interiéry jiný úhel pohledu než zákazníci na globálních trzích. Klasická fyzická tlačítka jsou totiž populární především na našem kontinentu.

Volkswagen ukázal „elektromobil pro každého“. V roce 2025 má stát pod 600 tisíc

AutoMoto

VW poodhaluje další malý elektromobil, ID. 2all SUV má dorazit v roce 2026

AutoMoto

Výběr článků

Načítám