Článek
Některé automobilky vám za příplatek očalouní interiér zcela jinak, než jak to je v katalogu. A pak jsou tu ty, které vám klidně postaví unikátní auto jen a jen pro vás - a k těm patří značka Ferrari. Loni se pochlubilo specialitkou SP38, ovšem hračka, kterou máme před sebou dnes, jde ještě dál.
Jmenuje se P80/C a Ferrari na jejím vývoji strávilo čtyři roky, déle než u jakékoliv jiné zakázkové stavby. Detailněji byly vyvíjeny design, technika i aerodynamika a základ je tentokrát ne v silničním, nýbrž v závodním voze, modelu 488 GT3. Proto je označení „hračka” doslovné - s P80/C se jeho majitel projede pouze na závodním okruhu.
Automobilka samozřejmě neuvádí jeho totožnost, ale říká, že je „velký znalec světa Ferrari”. Přál si ve svém voze reinkarnovat historický závoďák 330 P3/4 a model Dino 206 S z roku 1966.
Šasi závodního 488 GT3 bylo zvoleno i proto, že má delší rozvor náprav oproti silničnímu 488 GTB, takže designéři měli víc prostoru. Přiblížili kokpit přídi auta, čímž prodloužili zadní část a dodali vozu agresivnějšího vzezření.
Za zmínku stojí také jasně znatelné oblouky podběhů kol a prosklení kabiny, které připomíná hledí přilby. Jsou to samozřejmě odkazy na historii Ferrari; na zmíněné předlohy a také lehké závoďáky 250 LM.
Vůz je samozřejmě celý vyroben z karbonu, ovšem většina karoserie je oděna do červené barvy Vero. Její aerodynamika je unikátní, a protože nemusí odpovídat pravidlům žádné závodní série, je celkově o 5 % efektivnější než u 488 GT3.
Zajímavostí budiž, že klient chtěl tohle auto ve dvou možných konfiguracích. První má 18” kola a velké křídlo na zádi a má být používána při jízdě na okruzích. Druhá slouží pro ukazování auta na přehlídkách a kola v ní mají 21”. Křídlo je možné odmontovat. Auto tak má v podstatě dvě osobnosti.
Ferrari neuvedlo technická data vozu, ale můžeme předpokládat, že ho pohání 3,9l přeplňovaný osmiválec, stejný jako v 488 GTB. Není známa částka, kterou klient zaplatil, ale s odhadem na řád stovek milionů korun asi nebudeme daleko pravdě.