Hlavní obsah

Nové Subaru Forester přijíždí také do Evropy

Nová generace Subaru Forester přijíždí s výrazně modernizovaným designem a řadou technických i technologických vylepšení. Pod kapotou zůstává motorizace e-Boxer, ve standardu nechybí stálý pohon všech kol.

Foto: Subaru

Nové Subaru Forester

Článek

Zatímco v zámoří představila japonská značka novou generaci robustního SUV již koncem loňského roku, evropská premiéra šesté generace se uskutečnila teprve nyní. Za 27 let výroby už si přitom Subaru Forester připsalo 5 milionů prodaných kusů (globálně), v Evropě jde o třetí nejprodávanější model značky.

Základem nové generace zůstává platforma Subaru Global Platform (SGP), která prošla další optimalizací a slibuje ještě vyšší torzní tuhost - ve srovnání s minulou generací o 10 procent. Automobilka také použila nový systém řízení a vylepšila systém EPS, díky kterému by měl vůz nabídnout lepší reakce na brzdový pedál.

Jak je ze snímků patrné, šestá generace Subaru Forester dostala robustnější, ale současně jednodušší design exteriéru. Díky optimalizaci různých detailů ale model slibuje lepší aerodynamiku a vyšší stabilitu. Světlá výška má hodnotu 220 mm, díky čemuž vůz nabídne i dostatečné nájezdové úhly.

Automobilka Subaru slaví 70 let. Proslavila se v rallye, začala ale skromněji

AutoMoto

Mimořádné schopnosti mimo silnice zajišťuje stálý pohon všech kol S-AWD již ve standardu, kterému pomáhá režim X-Mode pro náročný terén (fungující nově i při couvání) nebo asistent sjíždění svahů.

Pověstný výhled z kabiny pak značka poprvé vylepšila ještě o 360° kamerový systém nebo systém přísvitu do zatáček.

Důležitým vylepšením prošel také asistenční systém EyeSight, který dostal širokoúhlou kameru a nový přední radar, díky čemuž slibuje ještě lepší detekci. Systém slibuje 15 funkcí (5 nových, 7 vylepšených + původní), včetně nouzového zastavení, pokud řidič nijak nereaguje.

Kabina slibuje více prostoru díky upravené architektuře a také vyšší komfort, ke kterému má přispívat vylepšená konstrukce sedadel, snižující zátěž na krk a záda. Automobilka také zapracovala na vylepšení odhlučnění od kol i motoru, které mělo klesnout až o 39 %.

Infotainment s vertikálním zobrazením má úhlopříčku 11,6 palce, nechybí ovšem ani klasická fyzická tlačítka. Zavazadlový prostor slibuje minimální objem 508 litrů, při složení zadních opěradel se ale uživatelé dostanou až na 1720 litrů.

Pod kapotou pracuje výhradně pohonné ústrojí s označením e-Boxer, složené z 2,0litrového atmosférického motoru s protiběžnými písty v kombinaci s CVT převodovkou Lineartronic a 112V hybridním ústrojím.

Systémový výkon by měl dosahovat 136 koní (podobně jako u Subaru Crosstrek), slibuje ovšem častější využívání elektřiny, tažná kapacita zůstala na hodnotě 1870 kilogramů.

Test Subaru Crosstrek: Univerzál se stále stejnou chybou

Testy

Test Subaru Solterra: Tradiční charakter v nové éře

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám