Článek
Už před dvěma týdny potvrdil nejmenovaný mluvčí Subaru pro britský Autocar, že s novým BRZ nemáme na evropském trhu počítat, i když se předchůdce na starém kontinentu prodával. Pohledy nadšených řidičů v Evropě se tak ubírají k Toyotě, která se na vývoji druhé generace opět podílela, zatím však na druhou generaci nepoutá a české zastoupení nechce příchod novinky komentovat.
Druhá generace je postavena na stejné platformě jako první vydání, z profilu si tak všimnete velmi podobných tvarů. Designově se však podstatné změny odehrály na přídi a zádi.
Subaru uvádí, že inženýři zapracovali zesílení konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o 50 procent a také na snížení těžiště vozu. V interiéru se Japonci drží zavedeného receptu, například volant zůstává stejný. Novinkou je infotainment s osmipalcovou obrazovkou či digitální přístrojový štít.
Test Subaru BRZ: Sbohem, budeš nám chybět
Pod kapotou zůstává čtyřválcový zážehový motor s plochým uložením válců a atmosférickým plněním, ovšem jde o zcela jinou jednotku, 2,4litrový motor tak nahrazuje dvoulitr.
Nabídne výkon 168 kilowattů, 228 koní, a točivý moment 249 Nm. Předchůdce měl 147 kW, 200 k a 205 Nm. V páru bude jednotka se šestistupňovou manuální převodovkou, k mání však znovu bude i samočinná skříň. Samozřejmostí je pohon zadních kol.
Na americký trh se novinka dostane příští podzim.