Článek
BMW 3.0 CSL, založené na aktuální generaci BMW M4, vzdává hold legendárnímu 3.0 CSL z roku 1973, kterému se přezdívalo Batmobil a vyhrálo evropský šampionát cestovních vozů čtyři roky v řadě.
Exteriér 3.0 CSL nese stejný závodní polep, s bílým lakem a závodními pruhy. Žluté světlomety mezitím vzdávají hold BMW M4 GT3, vítězi šampionátu jezdců i týmů DTM pro rok 2022.
Není to ale jen o barvách, speciální je kompletní karoserie včetně ikonického zadního spoileru. Vůz má karbonovou střechu, stejně jako kapotu, víko zavazadlového prostoru, přední a zadní nárazníky, boční prahy, zadní difuzor a zadní spoiler.
Model má ve srovnání s výchozí M4 mohutnější podběhy kol a objemnější záď, blatníky byly také vylepšeny, aby se více podobaly těm na původním 3.0 CSL. Větší podběhy kol uvolňují místo pro 20palcová kola vpředu a 21palcová kola vzadu, s na míru navrženými pneumatikami.
Uvnitř je 3.0 CSL vybaveno karbonovými sedadly a prostorem pro dvě helmy za řidičem a spolujezdcem. Sedadla, volant a obložení střechy jsou potaženy Alcantarou s bílým prošíváním, které odpovídá vnějšímu laku. Karbonová vlákna jsou také součástí celého interiéru, přičemž každý model má také plakety s číslováním od 01/50 do 50/50.
Motor retro novinky je nejvýkonnějším řadovým šestiválcem, který byl kdy použit v silničním voze BMW M, produkuje 412 kW, 560 koní a točivý moment 550 Nm. Výkon je přenášen na zadní kola a skrze šestistupňovou manuální převodovku.
Motor má například ještě více odlehčený klikový hřídel a výkonnější chladicí systém. Dále využívá aktivní diferenciál, adaptivní odpružení a karbonkeramické brzdy.
Padesát vozů 3.0 CSL vznikne během tří měsíců v továrně BMW v německém Dingolfingu. Automobilka nezveřejnila ceny.