Článek
Základní plug-in hybrid s označením Panamera 4 E-Hybrid je osazen výrazně přepracovaným 2,9litrovým zážehovým motorem V6 biturbo s nejvyšším výkonem 224 kW (304 k), který v kombinaci s elektromotorem nabízí kombinovaný výkon 346 kW (470 k) a 650 Nm točivého momentu.
Zrychlení z 0 na 100 km/h je tak otázkou 4,1 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 280 km/h. Čistě elektrický dojezd se navíc povedlo zvýšit až na 96 kilometrů (dle WLTP).
Výkonnější verze Panamera 4S E-Hybrid klade větší důraz na dynamickou jízdu, proto je vůz osazen 2,9litrovým šestiválcem biturbo s výkonem 260 kW (353 k). Systémový výkon dosahuje 400 kW (544 k) a 750 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,7 sekundy a maximální rychlost je 290 km/h.
Porsche představuje novou panameru
Spalovací motory spolupracují s novým elektromotorem o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 450 Nm, který je integrován do skříně PDK převodovky. Elektromotor má lepší chlazení, nižší hmotnost, lépe reaguje na akceleraci a zvládá rekuperovat výkonem až 88 kW, čímž přispívá k delšímu dojezdu.
Elektromotor je napájen z nové vysokonapěťové baterie s kapacitou 25,9 kWh, která je oproti minulé generaci lepší prakticky ve všech ohledech (kapacita, dojezd, rychlost nabíjení, hmotnost atd). Díky nové palubní nabíječce s výkonem 11 kW lze baterii nabít již za 2 hodiny a 39 minut.
Vůz vždy startuje v elektrickém režimu E-Power, jakmile však nabití baterie klesne pod určitou hodnotu, systém automaticky přepíná do režimu Hybrid Auto. Ten při použití vestavné navigace zvládá optimalizovat využití elektromotoru a motoru spalovacího pro maximální efektivitu.
Vůz je rovněž vybaven režimem E-Charge, díky kterému může spalovací motor nabít baterii až na 80 procent kapacity. Nechybí však ani vylepšené režimy Sport a Sport Plus, které dokážou využívat pomoc baterie až do poklesu nabití na úroveň 20 a 30 procent, zatímco dříve to bylo 30 a 80 procent.
Nové plug-in hybridy stejně jako ostatní varianty nové Panamery jsou osazeny adaptivním dvoukomorovým vzduchovým odpružením včetně Porsche Active Suspension Managementu s dvouventilovými tlumiči. Řidiči se tak mohou těšit na skvělou trakci a výkon v zatáčkách i vysokou úroveň pohodlí.
Standardní Porsche Panamera 4 E-Hybrid dostává z výroby 19palcová kola s černými brzdovými třmeny a LED matrixové světlomety. Výkonnější Panamera 4S E-Hybrid dostává 20palcová kola v AeroDesignu, stříbrné koncovky výfuku a červené brzdové třmeny. K dispozici ale budou i 21“ kola nebo karbon-keramické kompozitní brzdy.
Plug-in hybridní Porsche Panamera 4 E-Hybrid a 4S E-Hybrid už je možné objednávat, přičemž ceny na českém trhu startují od 3 191 163 Kč za základní verzi. Výkonnější model 4S E-Hybrid je k dispozici od částky 3 578 061 Kč.