Článek
O tom, že Imola vznikne, ví veřejnost už od září loňského roku, kdy se její podobou pochlubil na svých sociálních sítích sám majitel firmy Horacio Pagani. A teď, po pár měsících, auto konečně vidíme na oficiálních fotografiích.
Imola má být ostřejší a tvrdší verzí už tak úžasného modelu Huayra, a proto má pod kapotou stejný, ovšem vylepšený motor z dílny Mercedes AMG, který má dvanáct válců, zdvihový objem 6,0 litru a produkuje 827 koňských sil při točivém momentu 1100 N.m.
Tento výkon na zadní kola přenáší sedmistupňová robotizovaná manuální převodovka, stejně jako u Huayry. Časy potřebné k přeřazení však byly zkráceny díky systému s názvem Smart Gas, tedy „chytrý plyn”. Co přesně se pod tímto názvem skrývá, tisková zpráva neuvádí.
Šílený dračí démon: Ajlani Drakuma chce být jako Pagani
Imola je podle výrobce postavena na extrémně vyztuženém monokokovém podvozku z uhlíku a titanu. Nově má vozidlo i jedinečnou geometrii odpružení a také aktivní tlumiče, které jsou spolu propojené pomocí nové elektrické jednotky. Ta rovněž ovládá aktivní aerodynamické prvky, motor, převodovku a diferenciál.
Pagani bylo u vývoje Imoly tak posedlé hmotností, že dokonce použilo novou barvu Acquarello light, která snižuje váhu použité barvy o 5 kilogramů, přičemž si ale zanechává typické vlastnosti jako lesk, bohatost a hloubku barev. I proto má Imola pouhých 1246 kilogramů.
Další údaje o vozidle Pagani neposkytlo, ale dá se předpokládat, že díky tomuto výkonu a nízké váze bude Imola neskutečně rychlá. Název dostala po dráze Imola, kde podle výrobce probíhalo testování. Vznikne jen pět kusů a všechny už byly prodány za cenu přibližně 5,4 milionů dolarů, tedy asi 127 milionů korun.