Článek
O tom, že Imola vznikne, ví veřejnost už od září loňského roku, kdy se její podobou pochlubil na svých sociálních sítích sám majitel firmy Horacio Pagani. A teď, po pár měsících, auto konečně vidíme na oficiálních fotografiích.
Imola má být ostřejší a tvrdší verzí už tak úžasného modelu Huayra, a proto má pod kapotou stejný, ovšem vylepšený motor z dílny Mercedes AMG, který má dvanáct válců, zdvihový objem 6,0 litru a produkuje 827 koňských sil při točivém momentu 1100 N.m.

Imola není zrovna krásná, ale jistě bude brutálně efektivní nejen na italském okruhu Imola.
Tento výkon na zadní kola přenáší sedmistupňová robotizovaná manuální převodovka, stejně jako u Huayry. Časy potřebné k přeřazení však byly zkráceny díky systému s názvem Smart Gas, tedy „chytrý plyn”. Co přesně se pod tímto názvem skrývá, tisková zpráva neuvádí.
Imola je podle výrobce postavena na extrémně vyztuženém monokokovém podvozku z uhlíku a titanu. Nově má vozidlo i jedinečnou geometrii odpružení a také aktivní tlumiče, které jsou spolu propojené pomocí nové elektrické jednotky. Ta rovněž ovládá aktivní aerodynamické prvky, motor, převodovku a diferenciál.

Interiér Pagani Imola
Pagani bylo u vývoje Imoly tak posedlé hmotností, že dokonce použilo novou barvu Acquarello light, která snižuje váhu použité barvy o 5 kilogramů, přičemž si ale zanechává typické vlastnosti jako lesk, bohatost a hloubku barev. I proto má Imola pouhých 1246 kilogramů.

Pagani Imola je ostřejší verzí Huayry.
Další údaje o vozidle Pagani neposkytlo, ale dá se předpokládat, že díky tomuto výkonu a nízké váze bude Imola neskutečně rychlá. Název dostala po dráze Imola, kde podle výrobce probíhalo testování. Vznikne jen pět kusů a všechny už byly prodány za cenu přibližně 5,4 milionů dolarů, tedy asi 127 milionů korun.