Hlavní obsah

Nové Pagani Imola Roadster je otevřená limitka s výkonem 850 koní

Více než tři roky po představení kupé Imola odhaluje italská automobilka Pagani jeho otevřenou verzi Roadster. Podle automobilky její dosud nejlepší otevřený model vznikne v limitované edici osmi kusů, přičemž každý nabízí výkon 850 koní.

Foto: Pagani Automobili

Pagani Imola Roadster

Článek

Vzpomínáte na model Pagani Imola Coupé? Nejostřejší silniční verze modelu Pagani Huayra byla představena již v roce 2020, nyní se však dočkala i otevřené verze Roadster, která je podle italské společnosti jejím dosud nejlepším otevřeným vozem. A tohle tvrzení dokládá řadou zajímavých detailů.

Začít můžeme už od samotného designu, který vznikl kombinací technologií použitých u modelů Huayra Roadster BC a aerodynamických principů zužitkovaných u čistě okruhového modelu Huayra R. Výsledek u modelu Imola Roadster je však ještě komplexnější.

Výrazné tvary totiž nevytváří jen dostatečný přítlak, ale také musí zajistit dostatečné chlazení ještě výkonnějšího motoru. Výsledkem úsilí techniků a designérů je přítlak až 600 kilogramů při rychlosti 280 km/h a zajištění perfektní ovladatelnosti na rychlých rovinkách i v zakroucených zatáčkách.

Foto: Pagani Automobili

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 350 km/h

Nové Pagani má název Imola. Výkony i cena jsou omračující

AutoMoto

Díky inovativní konstrukci a použití moderních materiálů s vysokou pevností a nízkou hmotností se podařilo snížit hmotnost vozu na působivých 1260 kilogramů, tedy bez kapalin. V podbězích jsou kovaná kola AFP o průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, obouvající pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R o rozměru 265/30 R20 a355/25 R21.

Podvozek s nezávislým zavěšením, kovanými hliníkovými komponenty a elektronicky řízenými tlumiči je vybaven ventilovanými karbon-keramickými brzdami Brembo, které by měly zaručit bezpečné zastavení i z vysokých rychlostí a dlouhou výdrž. A to bude řidič rozhodně potřebovat.

Foto: Pagani Automobili

Otevřený supersport s výkonem 850 koní vznikne v osmi exemplářích

Pod kapotou je totiž uložen 6litrový motor V12 s twin-turbo přeplňováním, který vyvinuli v AMG. Motor spojený se sedmistupňovou převodovkou Xtrac posílá na zadní kola 850 koní při 5600 otáčkách a 1100 Nm v rozmezí 3600 až 5600 otáček. Zrychlení z 0 na 100 km/h sice neznáme, maximální rychlost je však elektronicky omezena na 350 km/h.

Nové Pagani Imola Roadster je dílem divize Grandi Complicazioni, která se v rámci italského výrobce supersportů specializuje na ty nejnáročnější a nejunikátnější projekty. Zájemci tak mají možnost si vůz naspecifikovat podle svých představ, včetně laku, čalounění atd.

Foto: Pagani Automobili

Pagani Imola Roadster

Cenu nejnovějšího modelu automobilka nezveřejnila, jistě se však bude odvíjet od konkrétní specifikace. U výrobců podobných supersportů přitom není výjimkou, že čerstvě představené vozy už dávno mají své majitele. To byl případ i modelu Imola Coupé, kdy automobilka prodala všech pět kusů ještě před premiérou. Jeden přitom vyšel zhruba na 127 milionů korun.

Pagani představilo novinku Utopia. Vznikla podle přání zákazníků

AutoMoto

Horacio Pagani má o elektromobilech jasno. Vyrábět je nechce, chybí jim emoce

AutoMoto

Výběr článků

Načítám