Článek
Vzpomínáte na model Pagani Imola Coupé? Nejostřejší silniční verze modelu Pagani Huayra byla představena již v roce 2020, nyní se však dočkala i otevřené verze Roadster, která je podle italské společnosti jejím dosud nejlepším otevřeným vozem. A tohle tvrzení dokládá řadou zajímavých detailů.
Začít můžeme už od samotného designu, který vznikl kombinací technologií použitých u modelů Huayra Roadster BC a aerodynamických principů zužitkovaných u čistě okruhového modelu Huayra R. Výsledek u modelu Imola Roadster je však ještě komplexnější.
Výrazné tvary totiž nevytváří jen dostatečný přítlak, ale také musí zajistit dostatečné chlazení ještě výkonnějšího motoru. Výsledkem úsilí techniků a designérů je přítlak až 600 kilogramů při rychlosti 280 km/h a zajištění perfektní ovladatelnosti na rychlých rovinkách i v zakroucených zatáčkách.
Nové Pagani má název Imola. Výkony i cena jsou omračující
Díky inovativní konstrukci a použití moderních materiálů s vysokou pevností a nízkou hmotností se podařilo snížit hmotnost vozu na působivých 1260 kilogramů, tedy bez kapalin. V podbězích jsou kovaná kola AFP o průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, obouvající pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R o rozměru 265/30 R20 a355/25 R21.
Podvozek s nezávislým zavěšením, kovanými hliníkovými komponenty a elektronicky řízenými tlumiči je vybaven ventilovanými karbon-keramickými brzdami Brembo, které by měly zaručit bezpečné zastavení i z vysokých rychlostí a dlouhou výdrž. A to bude řidič rozhodně potřebovat.
Pod kapotou je totiž uložen 6litrový motor V12 s twin-turbo přeplňováním, který vyvinuli v AMG. Motor spojený se sedmistupňovou převodovkou Xtrac posílá na zadní kola 850 koní při 5600 otáčkách a 1100 Nm v rozmezí 3600 až 5600 otáček. Zrychlení z 0 na 100 km/h sice neznáme, maximální rychlost je však elektronicky omezena na 350 km/h.
Nové Pagani Imola Roadster je dílem divize Grandi Complicazioni, která se v rámci italského výrobce supersportů specializuje na ty nejnáročnější a nejunikátnější projekty. Zájemci tak mají možnost si vůz naspecifikovat podle svých představ, včetně laku, čalounění atd.
Cenu nejnovějšího modelu automobilka nezveřejnila, jistě se však bude odvíjet od konkrétní specifikace. U výrobců podobných supersportů přitom není výjimkou, že čerstvě představené vozy už dávno mají své majitele. To byl případ i modelu Imola Coupé, kdy automobilka prodala všech pět kusů ještě před premiérou. Jeden přitom vyšel zhruba na 127 milionů korun.