Článek
Barum v číslování přeskočila čtyřku; číslo 5 je nástupce zimního pláště Polaris 3. Zlepšení trakce na sněhu oproti trojce je celkem 3 % a největší zlepšení je v trakci v bočním směru.
V přímém směru trakce daná indexem délky záběrových hran dezénu na sněhu drobně klesla, ovšem podle vyjádření Aleše Langera z firmy Continental Barum je to vyváženo zlepšením ve směsi gumy.
Drobně se zlepšila odolnost proti aquaplaningu, což je při našich současných zimách na většině území ČR důležitější. Je to dáno šípovitými příčnými drážkami, které se směrem od středu běhounu rozšiřují.
Středová část dezénu je tvořena dvojbloky, které nejsou umístěny přímo proti sobě, nýbrž jsou o kousek odsazeny. To znamená, že každý z nich dopadá na asfalt v jiný moment, a to snižuje hlučnost pneumatiky uvnitř vozidla.
Pneumatika je samozřejmě označená symbolem M+S (Mud and Snow, tedy „bláto a sníh”), který vyžaduje česká legislativa, ale také na ní najdeme symbol sněhové vločky na pozadí horského masivu. Aby mohl výrobce pneumatiku tímto symbolem označit, musí být schopen doložit provedení testů v zimních podmínkách.
V současné době je tento symbol důležitý na západ od našich hranic – u pneumatik, které jsou vyrobeny po prvním lednu 2018, v Německu nestačí označení M+S, nýbrž je třeba právě oné vločky. Důvodem údajně je, že se M+S začalo objevovat i na pneumatikách, které potřebné zimní vlastnosti neměly.
Pro jaká auta bude možné si Polaris 5 koupit? V nabídce budou průměry od 13 do 19 palců a šířky od 145 do 255 milimetrů. „Zjednodušeně řečeno od fabie po kodiaq,“ nastiňuje kompatibilitu s produkty mladoboleslavské automobilky Aleš Langer. Nabídka pokrývá 91 % rozměrů pro osobní auta a 52 % rozměrů pro SUV.