Článek
Bloodhound SSC se zájmu médií těšil zhruba před rokem, ovšem nebyly to dobré zprávy – měl být uložen k ledu kvůli nedostatku peněz. O pár dní později se ale našel nový investor a práce mohly pokračovat. Nyní se dozvídáme o další a velmi důležité fázi projektu – skutečném testování auta v jízdě vysokou rychlostí.
Těch 1000 mil za hodinu, tedy 1609 km/h nepadne najednou. Zatím není přesně jasné, jaký výkon bude zapotřebí, aby „auto“ tuhle metu dosáhlo. Takže se nejdřív začne s menšími hodnotami. Pro začátek bude stačit 800 km/h. Při těchto rychlostech se budou určovat zátěžové hranice trupu, motoru a optimalizovat aerodynamika. Ta je možná to nejdůležitější. Stačí drobnost a vůz by se mohl vznést do vzduchu jak startující tryskáč.
Ostatně, on to tryskáč tak trochu je, jen má kola místo křídel. V zádi totiž pracuje proudový motor Rolls-Royce ze stíhačky EJ200 Eurofighter Typhoon. Jeho výkon se bude upravovat podle potřeby.
Testovací plocha má rozlohu 35 hektarů a celá musela být ručně pečlivě vyčištěna a zarovnána, aby žádný kámen nebo díra nezpůsobily nehodu.
Testům bude podrobena i staniční technika, která se jmenuje Low Power Wide Area Network (LPWAN). Jde o soustavu senzorů, která hodnotí směr a sílu větru, teplotu, vlhkost, atmosférický tlak, a to po celé délce zkušební dráhy a v širokém kruhu kolem. Je totiž extrémně důležité, aby technici naprosto přesně věděli, s čím se potýkají. Třeba vítr na poušti může být nevyzpytatelný a jeho vliv na auto je ohromný.
Testy mají probíhat přibližně rok. Pak bude následovat finální technická příprava a do osmnácti měsíců bychom se měli dočkat nového rekordu. V kokpitu bude sedět Andy Green, který je tím nejpovolanějším člověkem na Zemi. Vždyť je to právě on, kdo drží současný rekord 1227,9 km/h s vozem Thrust SSC. Byť tento rekord už má hodně dlouhé vousy – pochází z roku 1997.