Článek
Poslední velký autosalon před koronavirovou pandemií, ten v německém Frankfurtu v září 2019, ukázal mimo řady novinek důležitých pro evropský trh také Hongqi S9 - supersport čínské automobilky, která se zabývá vývojem zejména luxusních aut a dodává limuzíny i čínské vládě.
Světle modrá placka vypadala se svými odvážnými světly, zádí s gigantickými výfuky, ještě větším difuzorem a absencí prostoru pro registrační značku, a také volantem, který připomíná všechno, jen ne volant, spíš jako koncept, designérské cvičení. Podle webu CarNewsChina se však automobilka rozhodla uvést vůz do prodeje.

Hongqi S9 na autosalonu ve Frankfurtu v září 2019
Má to stihnout do příštího roku, což nás vede k domněnce, že rozhodnutí auto vyrábět a prodávat padlo mnohem dřív, neboť připravit vůz na sériovou výrobu je práce na několik let.
Posted by CarNewsChina.com on Wednesday, 26 August 2020
V každém případě se ale 70 boháčů - víc aut nebude vyrobeno - může těšit na opravdu pozoruhodný vůz. Co zatím není známo, je, zda na vůz dosáhnou i zahraniční zájemci, nebo zůstane na čínském trhu.

Hongqi S9 na autosalonu ve Frankfurtu v září 2019
Ti, kteří budou S9 chtít přidat do své sbírky, si muset připravit hezky kulatých 10 milionů čínských jüanů, tedy 32,32 milionu korun. Je to spousta peněz - žádné čínské auto se nikdy takto draho neprodávalo -, ale také za ně zákazníci dostane pořádný kus auta. Jednak, podívejte se pozorně na obrázky - všechno je vyrobeno z karbonu, včetně kol.
A jednak, automobilka se holedbá výkonem 1400 koní, který pramení z hybridního pohonného ústrojí, jemuž stojí základem přeplňovaný osmiválec. Zrychlení na stovku má zabrat jen 1,9 sekundy a nejvyšší rychlost má být 400 km/h. Pokud se tato čísla potvrdí, S9 se rázem stane jedním z nejrychlejších aut planety.