Článek
Obnovení výroby vozidel značky Moskvič v bývalém závodě ruské odnože Renaultu proběhlo s velkou pompou a transparenty s textem „Moskvič se vrací“. Už tehdy bylo jasné, že crossover Moskvič-3, který se začal vyrábět, je de facto čínským modelem JAC JS4.
Podle oficiálních materiálů měla výroba moskvičů být v režimu SKD, tedy Semi-Knocked Down. To znamená, že do Ruska by z Číny přišly součástky a auto by se v Rusku smontovalo. Ve skutečnosti ale jde o režim SKD-0, jinak též DKD - Dissassembled Knocked Down, uvádí ruský automobilový magazín Za volantem ve videu z továrny, zveřejněném koncem minulého týdne.
To znamená, že vůz je v Číně kompletně vyroben, pak se z něj odstraní některé části, jako v tomto případě kola, nápravy a motor s převodovkou, mimo pár dalších drobností, v takovémto stavu se vůz doveze do moskevské továrny a tam je smontován nazpátek.
Proč to? Důvod je jednoduchý - auto dostane nové VIN s místem výroby Rusko a cedulku „Vyrobeno v Rusku“. A na jejím základě může propaganda hovořit o obnovení výroby ruských aut v Rusku.